Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Agent de serveis aeroportuaris; Tècnic/a d'atenció a passatgers/es, venedors/es i altres persones usuàries; Terminal duty manager

Descripció

Aquest/a professional és responsable del funcionament de la terminal dels aeroports. Controla l'estat, l'accés i l'ús de les instal·lacions, gestionant les incidències i supervisant les tasques dels/de les diferents agents que intervenen en el seu funcionament (seguretat, serveis de neteja, companyies, tendes, restaurants, venedors/es, etc.). Cal recordar que aquests espais són transitats per nombroses persones, en molts aeroports de forma ininterrompuda al llarg de l'any, per la qual cosa aquesta funció de coordinació és indispensable per a que tot s'articuli correctament.

Tasques

  • Supervisa que els dispositius de seguretat que s'apliquen a l'aeroport estiguin en perfecte estat de funcionament: sortides d'emergència, extintors, etc.
  • S'assegura que el pla d'emergència de l'aeroport es manté, i es fa arribar a tot el personal de l'aeroport.
  • Revisa i s'assegura del correcte estat de neteja de la terminal.
  • Inspecciona les tasques del servei de manteniment i de construcció de l'aeroport.
  • Manté una vigilància proactiva de les instal·lacions i dependències de l'aeroport, avisant els departaments pertinents en cas de falta o incidència operativa. Aquesta tasca la realitza circulant per les instal·lacions o utilitzant el sistema de monitorització que té instal·lat a la seva oficina per tal de poder controlar millor els punts estratègics de la terminal.
  • Atén el personal que treballa a la terminal per preveure els possibles problemes.
  • Coordina les empreses auxiliars de l'aeroport: companyies, agències de viatge, botigues, càtering, operadors, etc. A més s'encarrega de controlar que compleixen la normativa de l'aeroport.
  • Resol incidències que poden ser molt variades: queixes de les persones usuàries, infants perduts, fallada dels sistemes d'informació a passatgers/es, arribades a l'aeroport de persones famoses, etc. En general, això implica posar-se en contacte amb diferents entitats: policies, premsa, servei de seguretat, bombers.
  • En alguns casos canvia el pla de contingència establert.
  • Elabora un informe per tal de deixar un registre del funcionament de la terminal durant la seva jornada laboral.
  • Fa d'enllaç entre les companyies que operen en el terminal i el/la director/a de l'aeroport.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE