Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Descripció

L'assessor de màrqueting interactiu és l'encarregat de donar suport a l'estratègia global de màrqueting de l'empresa-client a través de mitjans interactius com Internet, la telefonia mòbil o la televisió interactiva, que permeten una comunicació directa i personalitzada amb el consumidor i estableixen una relació bidireccional que va de l'empresa al consumidor i del consumidor a l'empresa.

El desenvolupament de l'estratègia de màrqueting interactiu es centra en saber quin tipus de presència ha de tenir l'anunciant en els mitjans interactius: què vol comunicar, com i en quins llocs. L'assessor de màrqueting interactiu dóna resposta a totes aquestes preguntes facilitant a la companyia la seva integració en el món on-line.

Aquest professional també és l'encarregat de coordinar les estratègies de CRM (Consumer Relationship Management) de l'empresa, i busca una estreta relació amb el client per tal d'instaurar uns vincles de fidelitat a través d'un tractament personalitzat i a llarg termini.

El perfil de l'assessor de màrqueting interactiu és el d'un professional que s'ha anat especialitzant en l'ús d'eines de comunicació interactiva. Treballa amb un equip de professionals multidisciplinars format per dissenyadors, creatius i programadors.

Tasques

  • Assessora el client sobre les possibilitats del màrqueting interactiu, i escolta les seves necessitats.
  • Analitza i estudia el sector anunciant.
  • Estableix i avalua les estratègies i el pla de màrqueting de l'empresa.
  • Defineix les possibilitats d'ubicació de publicitat on-line: banners, textos publicitaris on-line, correu electrònic comercial, missatges per telefonia digital, presència específica per a la televisió interactiva, accions especials, etc.
  • Defineix quins acords es poden assolir amb diferents webs d'Internet per obtenir resultats comuns.
  • Decideix qui implementa cada una de les accions de màrqueting dins l'empresa.
  • Coordina i fa el seguiment de les diferents accions de la campanya.
  • Organitza l'estratègia de CRM (Consumer Relationship Management) de l'empresa amb totes les seves implicacions: base de dades relacionals, resposta personalitzada als clients, coordinació amb els diferents departaments de l'empresa.
  • Fa el seguiment de l'estratègia de màrqueting implementada i n'estudia els resultats mitjançant l'elaboració d'enquestes i estadístiques.
  • Durant tot el procés de la campanya ha de mantenir un contacte fluid amb el client amb vista a informar-lo de la seva evolució.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE