Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Descripció

La funció principal d'un/a assessor/a comercial d'assegurances és gestionar una cartera de clients, pel que s'han de dur a terme visites comercials amb l'objectiu de retenir i fidelitzar els clients de la cartera i de captar-ne de nous.

Per desenvolupar la seva funció, l'assessor/a comercial d'assegurances realitza tasques similars a les que duu a terme el/la gestor/a patrimonial i el/la d'assessor/a financer/a; no obstant, la diferència entre aquests/es professionals radica en les característiques dels productes financers sobre els que assessoren, en la tipologia d'entitats en que treballen i en el tipus de clients que gestionen. Així, l'assessor/a comercial d'assegurances realitza assessoraments de productes asseguradors (assegurances de vida, de no vida, de la llar, etc.) i s'ocupa en entitats asseguradores. L'assessor/a financer duu a terme assessoraments a particulars i a empreses sobre productes financers reduïts (hipoteques, plans de pensió, fons d¿inversió, etc.) i s'ocupa, principalment, en bancs i caixes d'estalvi. El gestor/a patrimonial realitza assessoraments financers a clients amb grans patrimonis i amb actius molt variats pels que ha d'aconseguir una alta rendibilitat, i s'ocupa principalment en la banca privada.

Tasques

Les tasques associades al perfil d'assessor/a comercial d'assegurances són les següents:
  • Comercialitzar productes com les assegurances de vida, les sanitàries, de la llar, de transport, de crèdit, etc., mitjançant l'acció comercial directa (visites a client) o l'atenció a particulars que acudeixen a l'entitat financera. També pot realitzar accions comercials via telefònica o per correu electrònic.
  • Identificar les necessitats dels clients i assessorar-los sobre la millor opció asseguradora analitzant la seva situació financera i els seus interessos personals.
  • Posar de relleu la importància i els avantatges dels productes asseguradors que comercialitza mitjançant la seva presentació, l'argumentació i la negociació.
  • Realitzar la gestió i el seguiment dels tràmits administratius necessaris per a la gestió comercial, és a dir, la gestió del contracte d'assegurances, l'elaboració d'informes sobre la gestió comercial, el seguiment de la contractació, etc.
  • Reportar periòdicament els resultats de la feina al o a la superior immediat/a que, habitualment, és l'inspector/a d'assegurances.
  • Elaborar informes sobre l'estat de la cartera de clients.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE