Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Animador/a d'activitats esportives extraescolars

Descripció

El/la monitor/a d'iniciació esportiva planifica, prepara, ensenya, dinamitza i supervisa activitats fisicoesportives recreatives individuals i d'equip, i activitats de condicionament físic bàsic, amb l'ús de la metodologia d'animació adequada per a cada activitat, espai i col·lectiu, especialment amb infants en temps de lleure. És un perfil professional centrat en un esport determinat que realitza funcions d'instrucció esportiva, formació, animació, millora de la condició física, control i altres funcions anàlogues amb persones que aprenen i practiquen aquest esport.

L'exercici d'aquest/a professional pot trobar-se en gimnasos, escoles esportives, sales de condicionament físic i equipaments esportius, en centres que organitzen activitats físiques i esportives així com en el medi natural (activitats aquàtiques o activitats a la neu), entre altres.

Sovint, el monitor/a d'iniciació esportiva treballa amb persones que requereixen una atenció específica, com per exemple: esportistes en edat escolar, persones d'edat avançada, persones amb alguna discapacitat, persones en risc d'exclusió social, etc. També pot exercir en la millora del condicionament físic de persones particulars.

Tasques

Les principals tasques que duu a terme un/a professional dedicat a la iniciació esportiva:
  • Planifica i prepara activitats físiques recreatives.
    Idea, promou i organitza activitats esportives recreatives i jocs per a l'animació.
    Adequa els espais i el material necessari.
  • Supervisa les activitats i entrenaments.
    Vetlla per la pràctica segura de l'esport i per la qualitat de les activitats
    Presta els primers auxilis si és necessari.
  • Ensenya i dinamitza activitats físiques recreatives.
    Instrueix en les nocions tècniques bàsiques per a la pràctica de l'activitat.
    Dirigeix l'entrenament de les persones i els equips.
    Implementa la metodologia didàctica de les activitats.
  • Ensenya i dinamitza jocs i activitats fisicoesportives individuals.
    Programa activitats adequades a l'edat i el nivell tècnic de la persona que el practica. N'identifica les capacitats físiques, habilitats i preferències, per adaptar-hi els exercicis, amb l'objectiu de fer-los més amens i evitar que se'n derivin problemes físics.
    Dissenya activitats complementàries alternatives que l'esportista pugui practicar pel seu compte, i l'assessora.
  • Ensenya i dinamitza activitats físicoesportives d'equip.
    Programa i dirigeix els entrenaments de l'equip.
    Motiva l'equip i educa en els valors de la solidaritat i l'esportivitat.
    Acompanya i dirigeix l'equip en la competició, si s'escau.
    Realitza animació i dinàmiques de grups.
  • Ensenya i dinamitza activitats bàsiques de condicionament físic.
    Programa i dirigeix activitats adequades a les necessitats específiques de cada persona.
    Assessora la persona per tal que pugui dur a terme els mateixos exercicis, o semblants, pel seu compte.
    Desenvolupa activitats físiques per a persones amb discapacitats físiques.
  • Col·labora en altres activitats del centre, i es coordina amb els responsables de les activitats de temps de lleure i socioeducatives.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE