Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Night Auditor; Responsable de nit; Recepcionista de nit

Descripció

En un establiment d'allotjament turístic, l'auditor de nit realitza les tasques que corresponen al departament de recepció; coordinació de les estades dels clients, entrades i possibles sortides dels mateixos, i les pròpies de la seva franja horària, amb l'objecte que el client es senti atès en qualsevol moment. L'auditor de nit comença la seva jornada laboral quan la majoria dels departaments operatius de l'establiment hoteler ja han acabat el seu servei, i s¿encarrega d¿elaborar dades estadístiques d'investigació de gran valor per l'hotel i finalitzar la comptabilitat operativa del dia. La tasca de l'auditor de nit en un hotel és de gran transcendència, ell és el responsable de preparar per a la Direcció de l'hotel informes sobre els ingressos generats el dia anterior i la informació estadística necessària per a calcular la productivitat i definir estratègies operatives per a una gestió més eficaç.

Tasques

Les tasques desenvolupades en el departament de recepció d'un allotjament turístic varien segons el tipus d'establiment, la clientela, els serveis oferts, o l'organització departamental. De la mateixa manera, el treball de recepció varia en funció del torn, donat que, en termes generals, els clients surten de l'hotel pel matí i entren per la tarda, i tot el treball que es realitza durant el dia es revisa i comptabilitza per la nit.
Prenent com a referència un establiment de categoria mitja-alta, l'auditor de nit realitza en un primer moment les tasques pròpies al departament de recepció:
  • Rep les incidències sorgides durant el torn anterior.
  • Controla l'ocupació de l'establiment, observant quantes habitacions hi ha disponibles per a possibles reserves d'última hora, o bé, per gestionar les arribades pendents en cas d'overbooking (sobrevenda de l'hotel).
  • Gestiona les entrades pendents del dia, realitzant el registre o check-in d'aquells clients que arriben durant la matinada.
  • Realitza la facturació i gestiona la sortida dels primers clients del matí.
  • S'assegura que el client es senti atès en tot moment, directament al mostrador o per telèfon, realitzant reserves de restaurant, comprant entrades d'espectacles, o programant el servei de despertador.
Durant el torn de nit però, l'auditor realitza tasques també corresponents a aquest torn i que són imprescindibles pel correcte funcionament de l'establiment:
  • Controla la facturació i el tancament administratiu del dia de tots i cadascun dels departaments operatius de l'hotel.
  • Porta a terme el tancament informàtic del dia.
  • Elabora llistats d'ocupació i producció per a ser distribuïts posteriorment als responsables dels departaments establerts.
  • Prepara els llistats d'arribades i sortides propis del departament de recepció per a l'organització del treball dels torns de matí i tarda.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE