Gestió
L'organització, direcció i control d'una empresa o entitat constitueixen el nucli d'interès de les persones afins al camp de gestió. Les activitats que s'engloben en aquest camp d'interès van des de la gestió eficient dels recursos, les anàlisis de viabilitat i la solució de problemes empresarials, al desenvolupament competencial i motivacional dels recursos humans. Per dur a terme aquestes activitats es requereixen coneixements de tècniques específiques de direcció estratègica i gestió empresarial.
Medi ambient
Les persones afins a aquest camp focalitzen el seus interessos professionals en la preservació, millora o restauració del medi ambient (vegetació, fauna, flora), tant en nuclis urbans com en espais naturals. Algunes de les activitats representatives d'aquest camp són la detecció, anàlisi i control d'elements contaminants, la realització de mesures i controls sobre variables climàtiques o mediambientals i la reducció dels efectes nocius de l'activitat humana sobre el medi ambient. El desenvolupament d'aquestes activitats suposa un coneixement de l'entorn, per a la seva planificació i l'explotació, i de la normativa mediambiental.
Tècnic
Les persones que mostren interès pel camp tècnic es senten motivades per realitzar activitats relacionades amb el disseny i la fabricació d'objectes, màquines, vehicles i/o infraestructures. Per a la realització d'aquestes activitats es requereix l'aplicació de coneixements científics i tècnics (lleis físiques, càlculs i fórmules matemàtiques, propietats dels materials). La creativitat també és necessària per donar solucions òptimes als requeriments funcionals dels productes a dissenyar. Per tant, l'aplicació pragmàtica dels coneixements científics per a desenvolupar solucions en benefici de l'ésser humà és la funció representativa de les activitats professionals que s'engloben en el camp tècnic.
Atenció al públic
El tracte directe i proper amb les persones i relacionar-se en públic són aspectes altament motivadors per a les persones que mostren interès en el camp d'atenció al públic. L'orientació a les persones i a la satisfacció de les necessitats dels clients són clau en les activitats professionals englobades en aquest camp i comporten la necessitat de conèixer les tècniques adequades per a atendre al públic i poder donar un servei adequat a les seves necessitats i expectatives. Les activitats d'assistència i guia en actes, viatges o equipaments o l'assessorament sobre productes i serveis en són un bon exemple.