Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Descripció

SAP (Sistemes, Aplicacions i Productes) és una empresa d'origen alemany que comercialitza un conjunt d'aplicacions empresarials (mòduls SAP de programari), i està especialitzada en el desenvolupament de paquets de programes informàtics per a la gestió d'empreses. Els mòduls SAP es poden aplicar als següents àmbits empresarials: gestió financera, tresoreria, sistemes de projectes, recursos humans, vendes i distribució, gestió de materials i magatzems, planificació de la producció, gestió de la qualitat, etc.

El/la consultor/a SAP és el professional que parametritza els mòduls SAP i en coneix les seves funcions a la perfecció, per tal d'adaptar-los a les necessitats específiques de cada empresa. Habitualment, el/la consultor/a SAP s'especialitza en un o més d'un mòdul SAP, tot i que disposa d'una visió general de la resta d'aplicacions SAP en les que no estigui específicament especialitzat/da.

El/la consultor/a SAP és un dels perfils més destacats dins l'extens univers de SAP i, habitualment, treballa en consultories de tecnologies de la informació que implanten solucions informàtiques en altres empreses.

Tasques

Les tasques principals del/de la consultor/a SAP es poden concretar en les següents:
  • Analitza el funcionament intern de la companyia client i planteja les solucions SAP més adients a les seves necessitats. L'anàlisi ha de contemplar aspectes com: processos de producció, personal i funcions, externalitzacions, sistema de facturació, etc.
  • Adapta el sistema SAP que compra una empresa a les seves necessitats mitjançant la introducció d'una sèrie de paràmetres en el mòdul estàndard SAP.
  • Planifica les accions necessàries perquè l'empresa pugui utilitzar l'aplicació: forma el personal que l'ha d'utilitzar, resol incidències que es puguin derivar de la instal·lació, soluciona els dubtes de funcionament de l'aplicació que plantegi l'empresa, assessora a l'empresa perquè realitzi un ús eficient i eficaç de l'aplicació, etc.
  • Tracta amb diferents clients (empreses) al mateix temps, i duu a terme les tasques d'anàlisi, d'adaptació i de planificació de les accions de suport necessàries esmentades en les tres tasques anteriors.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE