Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Descripció

Aquest professional dirigeix els projectes d'assessorament i desenvolupament de software de telecomunicacions; és responsable de la gestió dels recursos humans assignats al projecte i de la qualitat tècnica del producte final. Generalment, aquests projectes comprenen a més el disseny de components del hardware on operarà el sistema de software. En la majoria dels casos, els projectes de software proporcionen resposta a temps real i permeten gestionar demandes concurrents, és a dir, permeten l'accés simultani als sistemes de telecomunicacions.

Els sistemes a temps real proporcionen una resposta immediata, característica imprescindible en camps com el control de satèl·lits espacials. A més, aquests sistemes de comunicació estan sotmesos a nombrosos accessos i demandes d'informació simultanis (concurrents), raó per la qual han de ser capaços de gestionar la seqüència de processament d'aquestes demandes per evitar respostes deficients i atendre les diferències de prioritat. Aquests professionals treballen sobre la base d'aquests factors diferencials i específics del camp de desenvolupament de software de telecomunicacions. Per aquesta raó, sovint també modifiquen els elements de hardware per satisfer aquests requeriments.

Tasques

  • Proporciona assessorament tècnic en l'elaboració de propostes comercials.
  • Planifica el projecte en matèria de calendari i de capital humà.
  • Transforma els requeriments del client en especificacions tècniques i desenvolupa el disseny inicial de blocs en què s'estructura el producte de software.
  • Fa el seguiment de l'execució del projecte i assigna les tasques corresponents als integrants de l'equip.
  • Elabora el pla de proves d'integració del projecte i en controla la realització.
  • Actua d'interlocutor amb els responsables interns de l'empresa client; és convenient que participi, sobretot, per resoldre incidències i per proporcionar informació sobre el grau d'avenç del projecte.
  • Controla la qualitat del projecte a partir dels estàndards establerts per l'empresa.
  • Administra i controla els costos del projecte.
  • Avalua la realització de les funcions dels integrants de l'equip de projecte a càrrec seu.
  • Identifica les noves oportunitats de serveis al client.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE