Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Consultor/a en màrqueting online, Dissenyador/a de publicitat online

Descripció

L'expert/a en publicitat online planifica i gestiona l'estratègia de màrqueting a Internet. S'especialitza en la comunicació amb potencials consumidors/es a través de la xarxa i en entorns multimèdia, i combina coneixements en els àmbits de disseny, tecnologia i gestió dels continguts. Utilitza la interactivitat dels mitjans digitals per a generar missatges que requereixen la participació del públic objectiu, de manera que en pot recollir i analitzar les seves preferències, i necessitats i, així com informació rellevant per a l'organització.

Aquest/a professional ha de conèixer molt bé els mitjans digitals i les possibilitats que ofereixen els diferents suports per poder assessorar correctament sobre qüestions com: quines webs són més adequades per inserir banners publicitaris, com fer una newsletter informativa, o com enviar correus comercials personalitzats.

Tasques

  • Es reuneix amb l'empresa per establir els objectius de la campanya de màrqueting.
    Assessora sobre les possibilitats del màrqueting online més beneficioses.
    Analitza les necessitats de l'empresa (si vol aconseguir clients nous o fidelitzar els que ja té).
    Estructura el pla de màrqueting.
  • Fa una investigació de mercat per prendre decisions sobre les dades obtingudes.
    • Si l'estratègia està orientada a aconseguir nova clientela:
      Porta a terme estudis sobre la xarxa i sobre els públics potencials.
      Estudia les pàgines, portals i xarxes que tenen més audiència i la freqüència amb que són visitades pels diferents segments de públics per tal de determinar en quines tindria més ressò la campanya publicitària online.
      Analitza webs i portals amb continguts afins al lloc web de l'empresa.
      Estudia els diferents cercadors i els possibles acords o millores que es poden dur a terme per posicionar més favorablement l'empresa en el motor de recerca.
    • Si el que interessa és fidelitzar la clientela actual:
      Comprova el seu grau de satisfacció i les seves necessitats a través de missatges electrònics, xats, butlletins, formularis, etc.
      Estudia el comportament de les persones usuàries (temps de resposta i visualització, el nombre de clics).
  • Determina quina és l'estratègia o la combinació d'estratègies més eficaces per incidir en el públic objectiu.
    Determina amb l'equip de disseny el format i la ubicació més convenient pels materials de comunicació (banner, pop up, email, etc) tenint en compte criteris d'usabilitat.
    Conceptualitza si s'escau els butlletins periòdics que informen sobre les novetats de l'empresa.
  • Controla els resultats de la campanya per poder planificar estratègies futures.
    Porta a terme estadístiques per veure la incidència del missatge publicitari.
    Dissenya sistemes interactius habilitant mecanismes de feedback amb el consumidor.
    Gestiona la transformació del missatge creatiu si ha disminuït l'índex de resposta.
  • Elabora informes de seguiment de la campanya i els presenta a l'empresa client.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE