Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Consultor/a en màrqueting electrònic

Descripció

El consultor en màrqueting telemàtic planifica i gestiona l'estratègia de màrqueting de l'empresa a Internet. Per això, ha de conèixer molt bé els mitjans telemàtics i les possibilitats que ofereixen els diferents suports a Internet. Aquest professional assessora el client en les qüestions següents: quines pàgines web són més adequades per inserir-hi una cibertira publicitària (banner), com fer un butlletí d'informació (newsletter), o com enviar correus electrònics personalitzats amb finalitats publicitàries i comercials.


La relació entre el consultor en màrqueting telemàtic i el client és molt estreta: es reuneixen contínuament per establir quin tipus de missatge és el més adient per promocionar el producte o servei, i quin ha de ser el mitjà per fer arribar aquest missatge al segment objectiu de clients.

Tasques

  • Es reuneix amb l'empresa client per establir els objectius de la campanya de màrqueting.
    Assessora el client sobre les possibilitats del màrqueting on-line que més el poden beneficiar.
    Analitza les necessitats del client (si vol aconseguir clients nous o fidelitzar els que ja té).
    Estructura el pla de màrqueting.
  • Fa una investigació de mercat per prendre decisions sobre les dades obtingudes.
    Si l'estratègia està orientada a aconseguir nous clients:
    Porta a terme estudis sobre la xarxa i sobre els públics potencials.
    Estudia els llocs webs i els portals generals d'Internet que tenen més audiència per determinar a quines pàgines tindria més ressò la campanya publicitària on-line.
    Analitza el perfil de l'audiència que visita aquests webs i segmenta les audiències.
    Analitza webs i portals amb continguts afins al lloc web del client, per segmentar de forma més senzilla l'audiència.
    Estudia els diferents cercadors i els possibles acords que poden establir per situar el web del client en el motor de recerca.
    Si el que l'interessa és fidelitzar els clients propis:
    Comprova el seu grau de satisfacció i les seves necessitats a través de missatges electrònics, xats, butlletins, formularis, etc.
    Estudia quines són les pàgines més visitades i les preferències de l'usuari a través de les galetes o cookies (petits arxius de text que controlen l'audiència d'un web).
  • Determina quina és l'estratègia o la combinació d'estratègies més eficaces per incidir en els usuaris.
    Insereix cibertires que poden anunciar productes gratuïts, cupons de descompte, etc. Determina amb el dissenyador el format i la ubicació més convenient per a la cibertira.
    Redacta i dissenya correus electrònics personalitzats, amb promocions, per als clients.
    Envia butlletins periòdics que informen sobre les novetats dels productes de l'empresa i de les ofertes actuals.
  • Controla els resultats de la campanya per poder planificar estratègies futures.
    Porta a terme estadístiques per veure la incidència del missatge publicitari: mesura quantes vegades es visualitza una pàgina completa i quantes vegades es clica sobre les cibertires.
    Comprova periòdicament quantes vegades s'ha fet clic sobre una cibertira, per canviar el missatge creatiu si ha disminuït l'índex de resposta.
  • Elabora informes de seguiment de la campanya i els presenta a l'empresa client.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE