Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Consultor/a de màrqueting interactiu i relacional

Descripció

Aquest professional és la persona que coordina l'estratègia de màrqueting relacional interactiu de l'empresa, una nova forma de comunicació basada en l'ús de noves tecnologies, com ara Internet.

És l'encarregat de determinar quina és la millor fórmula interactiva perquè el missatge arribi al consumidor. Té moltes opcions a l'abast, com ara l'enviament de missatges electrònics personalitzats, els missatges a mòbils o la televisió interactiva, entre altres. El coordinador de màrqueting relacional interactiu treballa amb un equip de professionals multidisciplinars format per creatius que creen el missatge, programadors que dissenyen el suport del missatge i experts en la gestió base de dades relacionals que analitzen el perfil del consumidor.

L'estratègia de màrqueting relacional interactiu permet establir una relació de fidelització amb el consumidor al llarg dels anys, a través d'un tracte directe i personalitzat amb ell. Per aconseguir aquest objectiu, els professionals que hi treballen han de gestionar sistemes informàtics de base de dades relacionals, que contenen tota la informació de clients actuals i potencials. Gràcies a la tecnologia, el coordinador de màrqueting relacional pot preveure el comportament dels clients i dur a terme promocions que tinguin una major incidència.

Tasques

  • Determina l'estratègia de màrqueting relacional interactiu:
    Es reuneix amb els responsables de l'empresa del client per fixar quin és el missatge que es vol transmetre, així com les bases de la campanya. Al llarg del projecte el coordinador de màrqueting relacional interactiu ha de mantenir un contacte periòdic amb la companyia client, ja que ha d'informar sobre l'evolució del projecte i realitzar possibles canvis a petició del client
    Es reuneix amb el seu equip constituït per creatius, dissenyadors, programadors i experts en bases de dades relacionals per establir les línies mestres de la campanya i el procediment de treball.
    Fixa els objectius que persegueix la campanya, com ara l'augment de vendes, la fidelització d'un determinat perfil de clients o la presentació d'un nou producte.
    Defineix com aconseguir la informació del consumidor: mitjançant llistats existents al mercat o mitjançant un acord amb l'empresa client per la qual s'està fent la campanya.
    Determina quines tecnologies i suport informàtic són els més idonis per arribar al consumidor: missatges SMS, televisió interactiva, correu electrònic, etc.
  • Controla i gestiona la informació dels consumidors i l'organitza en una base de dades:
    Dóna les directrius a l'expert en base de dades perquè estableixi les funcions necessàries per realitzar l'anàlisi i extreure els perfils del consumidor desprès del creuament de dades.
    Analitza la informació de la base de dades per identificar els diferents perfils dels clients.
    Determina quin és el segment amb més potencial comercial per optimitzar els recursos.
  • Elabora el pla de comunicació a partir de la informació obtinguda:
    Dissenya les estratègies de màrqueting que s'aplicaran als missatges que s'enviaran als clients.
    Fa el seguiment personalitzat, si cal diari, de les dades disponibles per obtenir-ne conclusions.
    Elabora informes periòdics per comprovar els resultats de la campanya de màrqueting i d'investigació.
  • Controla que els plans comercials es desenvolupin complint la normativa vigent relativa al màrqueting directe i interactiu, com ara la LOPD i la LSSI.
  • Dirigeix la implementació de projectes CRM (Consumer Relationship Management) a l'empresa.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE