Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Descripció

Aquest professional assessora les empreses clients en matèria de sistemes d'informació i gestió del coneixement amb vista a dissenyar i introduir plans de millora posteriors per tal d'augmentar la rendibilitat dels processos.

El consultor del coneixement ha de conèixer les necessitats de l'empresa i ha d'identificar tant els punts crítics, per introduir-ne els canvis necessaris, com els punts estratègics, per augmentar-ne l'eficiència.

Es pot dir que el coneixement d'una organització està constituït pels processos i procediments de l'empresa, els seus recursos humans i la transmissió i emmagatzematge de la informació, és a dir, per actius intangibles de gran valor. Gestionar els fluxos d'informació entre aquestes parts d'una manera eficaç és gestionar el coneixement, que es considera un factor estratègic en les empreses més innovadores. En aquesta línia, l'objectiu d'un consultor en gestió del coneixement és estalviar temps i esforços, reduir els errors i canalitzar i potenciar el capital humà de les organitzacions perquè aquestes siguin més competitives.

Tasques

  • Analitza, juntament amb el client, els coneixements clau (know how) que posseeix l'empresa.
    Escolta les necessitats del client i, alhora, l'orienta en la importància de la gestió del coneixement a l'organització.
    Audita el coneixement a l'organització.
    Identifica els punts forts i dèbils de l'organització en matèria de transmissió d'informació per establir un pla de millora.
  • Identifica les persones, grups o departaments dipositaris de coneixements rellevants.
    Desenvolupa estratègies de generació de valor basades en el coneixement.
    Proveeix coneixements tècnics d'alt valor afegit.
    Facilita formació als usuaris i respon els seus dubtes.
  • Defineix el procés per realitzar la transferència de coneixements, habitualment mitjançant suport informàtic.
    Desenvolupa mecanismes per crear, organitzar i distribuir el coneixement a l'organització.
    Selecciona les aplicacions tecnològiques per a la gestió del coneixement (bases de dades, ERP de gestió del coneixement, intranets...) Desenvolupa sistemes d'informació adequats i eficients tenint en compte l'estratègia de l'empresa
    Integra els recursos d'informació i coneixements interns i externs necessaris.
  • Analitza l'evolució de l'empresa després de l'aplicació del pla de millora.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE