Descripció
Aquest professional assessora les empreses clients en matèria de sistemes d'informació i gestió del coneixement amb vista a dissenyar i introduir plans de millora posteriors per tal d'augmentar la rendibilitat dels processos.
El consultor del coneixement ha de conèixer les necessitats de l'empresa i ha d'identificar tant els punts crítics, per introduir-ne els canvis necessaris, com els punts estratègics, per augmentar-ne l'eficiència.
Es pot dir que el coneixement d'una organització està constituït pels processos i procediments de l'empresa, els seus recursos humans i la transmissió i emmagatzematge de la informació, és a dir, per actius intangibles de gran valor. Gestionar els fluxos d'informació entre aquestes parts d'una manera eficaç és gestionar el coneixement, que es considera un factor estratègic en les empreses més innovadores. En aquesta línia, l'objectiu d'un consultor en gestió del coneixement és estalviar temps i esforços, reduir els errors i canalitzar i potenciar el capital humà de les organitzacions perquè aquestes siguin més competitives.
Tasques
© Barcelona Activa 2023
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball
De dilluns a divendres de 9 a 18 h