Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Dependent/a venedor/a de productes de bellesa i higiene

Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Venedor/a d'establiment; promotor/a de vendes; assessor/a de vendes

Descripció

El dependent/a de botiga de productes de bellesa i higiene és la persona responsable d'acollir, atendre i vendre directament a la clientela els productes que no precisen d'una manipulació específica. Un dels seus principals objectius és ampliar i consolidar la cartera de clients que s'adreça a l'establiment, proporcionant i venent els productes (que no exigeixen una formació tècnica) i realitzant una atenció personalitzada, satisfactòria i de qualitat.

Aquests/es professionals son responsables d'assessorar la clientela, avaluar les seves necessitats estètiques i facilitar els productes recomanats en cada cas. El sector del comerç de productes de perfumeria i cosmètica es caracteritza per abastar una gran diversitat de productes, en creixent evolució, considerats en la seva majoria de gran consum. Els tipus de productes a vendre són tals com perfums, sabons, locions, tints capil·lars, xampús, cremes, alta cosmètica, cosmètica natural, sals de bany, articles depilació, bronzejat, productes per l'afaitat, olis corporals, gels de bany, cura de les ungles o maquillatge, entre molts d'altres.

Habitualment, aquest perfil professional està en dependència del o la responsable de botiga o cap de secció.

Tasques

Les tasques associades a aquest perfil professional són:
  • Identifica les necessitats de la seva clientela realitzant les preguntes que siguin necessàries a l'efecte de precisar tan bé com sigui possible els productes que demandin.
  • Respon a les preguntes de la clientela i dóna informació sobre els productes de l'establiment i els serveis afegits que s'ofereixen (prova de productes, per exemple)
  • Orienta, aconsella i ofereix diferents alternatives. Presenta al client/a els diferents productes/serveis que poden satisfer les seves necessitats; assessorant de forma precisa i ordenada sobre característiques particulars dels productes.
  • Desenvolupa tasques d'assessorament estètic, a nivell de combinacions de colors per exemple o de noves tendències aparegudes al mercat.
  • Prepara els productes i els empaqueta de forma ràpida i precisa, estèticament adequada, i tenint en compte l'estil i imatge que pretén transmetre l'establiment.
  • Supervisa l'estoc i controla les existències de productes. Contribueix a realitzar l'inventari de productes.
  • Anima el punt de venda, preparant les prestatgeries de productes, optimitzant espais i buscant la complementarietat dels articles. Col·labora en les modificacions periòdiques dels aparadors, combinant els productes i altres elements, seguint criteris d'imatge de l'empresa. Reposa els articles esgotats seguint els criteris i procediments de col·locació habituals.
  • Detecta les necessitats d'aprovisionament en funció de les vendes efectuades per a l'actualització permanentment de l'estoc. Comprova les vendes realitzades en un període de temps a través dels bons de venda o la introducció informàtica de codis.
  • Manté actualitzades les etiquetes de preus i lliura materials publicitaris/promocionals ocasionalment i d'acord amb les instruccions rebudes.
  • Duu a terme les accions de fidelització de la clientela marcades per la direcció comercial.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE