Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Maquetista; Director d'art (en editorials)

Descripció

El dissenyador gràfic especialista en projectes editorials dissenya les pautes gràfiques de les col·leccions editorials impreses o digitals (llibres, fascicles, col·leccionables, etc.) i ho fa des d'una empresa de serveis de disseny o des del mateix departament de disseny d'una editorial.

Si està en una editorial pot rebre també el nom de director d'art, depenent de l'estructura del departament.

Tasques

  • Analitza el contingut i el posicionament de la col·lecció editorial.
    El dissenyador d'editorial analitza el contingut de la col·lecció, la temàtica, el nombre de portades, el contingut gràfic (pes del text i les imatges, etc.) així com el posicionament que s'ha donat a la col·lecció (nivell de qualitat, diferenciació vers la competència, novetat i objectius estratègics).
    Valora les diferents vies de resolució gràfica pel que fa a l'estil o les tendències.
  • Dissenya una o més propostes gràfiques.
    Dissenya una o diverses propostes gràfiques (avantprojecte) de la col·lecció, una definició d'estil gràfic de portades (colors, tipografies, imatges fotogràfiques i gràfiques, etc.) i com serà la continuïtat editorial de la col·lecció.
    Defineix també l'estil del llibre o projecte en les parts principals, les primeres planes, capítols i planes de contingut.
    Entre les propostes presentades de portades i interiors, es selecciona la més adient, i el dissenyador acaba el projecte de disseny definint com serà exactament la col·lecció.
    Si el producte és digital, el dissenyador planteja gràficament totes les pantalles essencials i claus per a poder entendre la idea creativa del producte i el seu funcionament bàsic, si per exemple té interactivitat, icones, imatges, textos, fotografies, etc. tot ha d'estar definit per a poder comprendre la imatge i funcionament del producte.
    Un cop aprovada la idea gràfica, desenvoluparà al detall totes les pantalles.
  • Coordina els professionals que intervinguin en el projecte gràfic.
    Si la proposta gràfica creativa requereix la intervenció d'altres professionals, com fotògrafs o il·lustradors, gestiona la selecció d'aquests, i supervisa la seva feina.
  • Supervisa el desenvolupament gràfic del projecte.
    A partir de la pauta gràfica elaborada, els maquetistes d'editorial realitzen la col·lecció amb la supervisió del dissenyador gràfic.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE