Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Dissenyador/a gràfic/a especialista en embalatge (packaging)

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Descripció

El dissenyador gràfic especialista en embalatge és qui s'encarrega de dissenyar la imatge gràfica d'un producte. Existeixen diferents elements per crear amb la imatge gràfica d'un producte, des de l'etiqueta d'un envàs, fins a la gràfica d'una bossa, la imatge d'un packaging tipus bric, o l'embalatge.

Habitualment, realitza projectes per a empreses de gran consum del sector de l'alimentació, perfumeria, cosmètica, detergents, etc.; en la seva feina té un gran pes l'enfocament de màrqueting, ja que treballa amb productes que s'exposen en lineals i que, per tant, requereixen un disseny altament eficaç quant a comunicació per diferenciar-se de la competència que té al seu voltant.

Partint d'unes necessitats de comunicació del client del producte, del posicionament, de la competència existent i de les tendències del mercat, el dissenyador idearà i executarà una imatge que respongui a tots aquests paràmetres i que, a més a més, es diferenciï i destaqui en el lineal del punt de venda.

Tasques

  • Analitza el brífing de disseny o la demanda que se li ha encarregat.
    Estudia la informació aportada: el tipus de producte i la imatge actual (si en té), la imatge de l'empresa fabricant, els punts de venda habituals, la competència del producte i els objectius de comunicació i imatge que es volen aconseguir.
    Recopila i ordena tota la informació que ha de transmetre l'embalatge en diferents nivells d'importància.
    Analitza i estudia el mateix envàs físic (si existeix) i el de la competència.
  • Dissenya diverses idees creatives.
    Dissenya diversos avantprojectes gràfics per a l'embalatge i tots els elements corresponents: la col·locació de la marca i nom del producte, la distribució dels diferents textos, la forma i qualitat del suport a imprimir, etc.
    Un cop escollida la idea, desenvolupa el projecte gràfic, utilitzant els elements definitius, i lliura el material per fer les proves de preimpressió.
  • Coordina els diferents professionals que intervenen en el projecte.
    Gestiona i coordina els possibles col·laboradors del projecte en cada una de les fases en què intervenen per poder controlar l'execució correcta del projecte segons la idea gràfica aprovada.
    Aquests col·laboradors poden ser: fotògrafs, il·lustradors, tècnics en preproducció gràfica, proveïdors de materials d'impressió, modelistes, impressors, gravadors, etc.
  • Supervisa la preproducció i producció final del disseny.
    Aprova les proves de preimpressió i revisa la impressió gràfica final.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE