Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Descripció

El dissenyador gràfic d'una agència de publicitat forma part de l'equip creatiu, i realitza i executa el que el director d'art ha ideat creativament.
Pot realitzar tot tipus de projectes publicitaris: un anunci imprès, un espot publicitari, material d'exteriors o un producte interactiu. En tots aquests projectes, a excepció de l'interactiu, predominarà més la creació d'un missatge de comunicació que impacti i una imatge molt clara que l'elaboració de molts elements i recursos gràfics, com podria ser en la creació d'un catàleg de productes o un producte interactiu. Es tendeix a comunicar més la imatge de la marca que a explicar el detall dels temes. És en aquest últim cas on el dissenyador gràfic generalista realitza més la seva tasca.

Tasques

  • Participa en el procés creatiu.
    El dissenyador gràfic publicista participa en la proposta gràfica del director d'art, l'ajuda a realitzar parts de la proposta i realitza el desenvolupament un cop aprovada.
  • Desenvolupa l'avantprojecte gràfic i, a partir d'aquest, el projecte definitiu.
    A partir de l'avantprojecte gràfic aprovat pel client, es a dir, l'esbós gràfic de la idea, el dissenyador gràfic realitza el projecte, introdueix els elements definitius per a la seva producció i realitza l'original final. Per exemple, en el cas d'un anunci imprès, substituirà les imatges fotogràfiques que es suggerien en l'avantprojecte per les reals, corregirà els textos que tingui, posarà les imatges a alta resolució i indicarà els colors i trames per a impressió així com el tallat a sang de les mides de l'anunci.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE