Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Especialista en factors humans o needfindings

Descripció

El dissenyador industrial especialista en l'usuari, s'encarrega d'investigar i analitzar les persones que utilitzen els productes per a trobar oportunitats de millora i innovació o de llançament de nous productes, sempre però des del punt de vista de l'usuari.

Si és difícil d'utilitzar, si es pot millorar, si pot tenir altres utilitats o s'utilitza malament o en contextos no previstos, si és socialment acceptat i quan, si el producte és diferent per a homes o dones, si és segur, si es compren, etc. Són aspectes del seu estudi.

Els dissenyadors de factors humans treballen amb el producte o sistema industrial des de la perspectiva de les capacitats i limitacions de la gent, tant físiques, com mentals, psicològiques, socials, etc.

Tasques

  • Estudia i analitza l'usuari i el seu entorn.
    Esbrina el perfil d'usuari del producte i totes les seves característiques ja siguin demogràfiques, socials, etc., per poder crear un marc d'estudi i anàlisi.
  • Identifica les oportunitats de millora o de llençament de nous productes.
    La recerca qualitativa, habitualment, es realitza via diferents tècniques com poden ser l'observació, dinàmiques de grup, entrevistes personalitzades al propi usuari o a altres agents implicats.
    Aquesta recerca versa sobre les utilitats del producte o beneficis, el procés de compra, els moments, llocs i formes d'ús del producte, etc.
    Un cop investigat tot això, el dissenyador elabora un informe amb el resultat de la recerca i la identificació de millora del producte o llançament d'un nou producte. Aquesta identificació i definició de les oportunitats té el detall suficient com perquè l'equip de disseny iniciï el projecte de disseny. Pot arribar a identificar i suggerir formes, prestacions, colors, textures, olors, etc.
  • Realitza un seguiment de l'avantprojecte i projecte de disseny.
    Supervisa l'avantprojecte de disseny per a verificar que respongui al briefing o document on s'especificaven les oportunitats de millora. Segons l'estructura de l'empresa en que estigui, i si és petita, pot arribar a realitzar ell mateix l'avantprojecte de disseny industrial.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE