Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Descripció

L'expert/a en teleassistència és el/la professional que desenvolupa sistemes d'ajut a domicili que es presten a través d'un dispositiu electrònic o un transmissor connectat a la xarxa, i que permeten avisar immediatament de qualsevol emergència durant les 24 hores del dia, tots els dies de l'any. També fan possible el control de l'estat de salut de la persona.

Aquests dispositius engloben sistemes que contenen l'historial de dades de la persona, terminals domiciliaris que faciliten la comunicació amb el centre de salut, terminals mòbils amb sistemes GPS, alarmes, detectors de caigudes, polsadors, detectors de temperatura, o instruments de control que mesuren les constants i que transmeten les dades a la central d'atenció sanitària per a pacients crònics.

Aquest professional treballa en empreses especialitzades en el desenvolupament de productes destinats a la teleassistència.

Tasques

  • Dissenya i implementa sistemes d'ajut a domicili basats en TIC, com per exemple, softwares de gestió de dades que avisen sobre trucades i emmagatzemen la informació clínica dels pacients, o sistemes de gestió del personal assignat a cada telepacient.
  • Dissenya i proposa productes basats en noves tecnologies d'atenció i cura de persones a domicili, per exemple, per malalts crònics, persones amb problemes de comunicació, o persones amb demències. Alguns d'aquests productes són localitzadors per a persones amb Alzheimer, sistemes de missatgeria per persones amb problemes d'audició o de comunicació oral, o mecanismes de mesura de les constants vitals.
  • Usa llenguatges de programació per desenvolupar el software i programar microprocessadors que permeten el funcionament dels productes i sistemes de teleassistència.
  • Comprova el funcionament del producte realitzant tests.
  • Supervisa la instal·lació del producte a casa del client per assegurar que funciona correctament.
  • Resol incidències tècniques i de funcionament del producte de teleassistència.
  • Assessora sobre les qüestions tècniques de la teleassistència als professionals encarregats del màrqueting i la comercialització dels productes de teleassistència.
  • Forma el personal comercial i els professionals de la salut sobre el funcionament tècnic dels productes de teleassistència.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE