Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Copywriter (redactor/a publicitari/ària)

Descripció

El/la copy és el/la professional encarregat/da de crear els textos de qualsevol comunicació publicitària que es faci per Internet, telefonia mòbil i televisió interactiva.

La seva feina comprèn des de la creació del concepte que es vol comunicar, fins al desenvolupament dels missatges publicitaris i eslògans, que poden incloure banners, textos redaccionals en webs, correus electrònics comercials, missatges per telefonia digital, textos específics per a la televisió interactiva. Els textos moltes vegades van acompanyats d'imatges, i també és tasca del/de la copy fer-ne l'esbós.

Aquest/a professional normalment depèn d'un responsable de màrqueting que li marca els objectius que ha d'aconseguir, i treballa en un equip multidisciplinari format per programadors/es, dissenyadors/es de webs i experts/es en màrqueting relacional interactiu.

Tasques

  • Crea el concepte publicitari.
    Estudia juntament amb l'empresa-client les característiques del producte o servei que es vol donar publicitat.
    Analitza el tipus de públic al qual es dirigirà el missatge per adaptar-lo a les característiques dels consumidors objectius.
  • Desenvolupa la idea creativa.
    Realitza un brainstorming, terme anglosaxó traduït al català com a "pluja d'idees", amb els membres de l'equip.
    Aquest mètode de treball consisteix a anotar totes les idees que se'ls passen pel cap als/a les professionals que participen en la reunió i, posteriorment, decidir quina és la més idònia.
  • Defineix els diferents elements que s'han de comunicar.
  • Implementa cadascun dels elements per comunicar.
  • Dissenya els missatges per a cada suport triat en el pla d'acció: banners, textos redaccionals en webs, correus electrònics comercials, missatges per telefonia digital, textos específics per a la televisió interactiva, formats especials, etc.
  • Fa un pretest de la campanya efectuada per tots els suports amb sistemes d'investigació de mercats.
  • Implementa la campanya.
  • Controla l'efectivitat del missatge comunicat.
  • Al llarg de tota la campanya, el/la copy ha de mantenir contacte periòdic amb la persona o empresa client per informar-la de l'evolució del procés.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE