Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Copywriter on-line (redactor publicitari on-line)

Copy on-line (redactor creatiu on-line)

Descripció

El redactor de textos publicitaris en versió on-line és el professional encarregat de crear els textos de qualsevol comunicació publicitària que es faci per Internet, telefonia mòbil i televisió interactiva.

La seva feina comprèn des de la creació del concepte que es vol comunicar, fins al desenvolupament dels missatges publicitaris i eslògans, que poden incloure banners, textos redaccionals en webs, correus electrònics comercials, missatges per telefonia digital, textos específics per a la televisió interactiva. Els textos moltes vegades van acompanyats d'imatges, i també és tasca del creatiu electrònic fer-ne l'esbós.

Aquest professional normalment depèn d'un responsable de màrqueting que li marca els objectius que ha d'aconseguir, i treballa en un equip multidisciplinari format per programadors, dissenyadors de webs i experts en màrqueting relacional interactiu.

Tasques

  • Crea el concepte publicitari.
    Estudia juntament amb l'empresa-client les característiques del producte o servei que es vol donar publicitat.
    Analitza el tipus de públic al qual es dirigirà el missatge per adaptar-lo a les característiques dels consumidors objectius.
  • Desenvolupa la idea creativa.
    Realitza un brainstorming, terme anglosaxó traduït al català com a "pluja d'idees", amb els membres de l'equip.
    Aquest mètode de treball consisteix a anotar totes les idees que se'ls passen pel cap als professionals que participen en la reunió i, posteriorment, decidir quina és la més idònia.
  • Defineix els diferents elements que s'han de comunicar.
  • Implementa cadascun dels elements per comunicar.
  • Dissenya els missatges per a cada suport triat en el pla d'acció: banners, textos redaccionals en webs, correus electrònics comercials, missatges per telefonia digital, textos específics per a la televisió interactiva, formats especials, etc.
  • Fa un pretest de la campanya efectuada per tots els suports amb sistemes d'investigació de mercats.
  • Implementa la campanya.
  • Controla l'efectivitat del missatge comunicat.
  • Al llarg de tota la campanya, el creatiu ha de mantenir contacte periòdic amb el client per informar-lo de l'evolució del procés.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE