Altres denominacions
Expert/a en comunicació de crisi
Descripció
Crisi és un canvi sobtat que posa en perill la reputació corporativa i l'equilibri natural d'una organització (vagues, adulteració de productes, fuites de productes químics, desastres naturals, discriminacions laborals, mala gestió, etc.) i s'ha de reaccionar molt ràpidament, perquè el que la organització diu, passa a tenir més importància que el que fa i es deteriora la qualitat dels missatges emesos, la organització no controla el seu discurs i sovint ha de reaccionar més que a prendre la iniciativa.
Per aquest motiu, la tasca de la persona a càrrec de la comunicació en aquests casos és posar fre a la crisi, mitjançant el disseny d'estratègies de comunicació i d'anticipar els escenaris de crisi per anticipar els riscos, guanyar temps, actuar organitzadament, avisar a les persones concernides, etc. L'orientació reactiva de la professió (actuació només davant l'esclat de la crisis) ha evolucionat cap a una visió proactiva (prevenció i preparació anticipatòria), de tal forma que la persona experta en aquesta mena de tasques rep el nom d'expert/a en comunicació de vulnerabilitat (detecció dels punts febles interns de la organització), risc (identificació de les amenaces de l'entorn) i crisi (quan aquesta esclata).
Tasques
© Barcelona Activa 2023
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball
De dilluns a divendres de 9 a 18 h