Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Account manager; Key account manager; Enginyer de grans comptes

Descripció

L'enginyer de compte és el professional que coneix millor el negoci dels grans clients de la seva empresa. La seva feina és bàsicament comercial, però també actua en part com a consultor, ja que és l'encarregat d'adaptar i de proposar solucions informàtiques que s'adaptin al model de negoci del seu client. Aquest perfil manté tota la relació comercial amb els clients: fa el seguiment de la implementació, de la facturació, realitza el control de satisfacció, s'assegura que es compleixin els SLA's (Acords de Nivell de Servei), etc. Proposa als clients la venda de nous productes de la seva empresa. L'enginyer de compte és un perfil híbrid que necessita gran habilitat comercial, però també coneixements tècnics. Sol tenir pocs clients, que coneix perfectament bé.

Tasques

  • Investiga les necessitats dels seus clients.
    Es preocupa de conèixer el negoci dels seus clients i el que valoren més, per aplicar-ho a les seves ofertes (preus, time to market, temps de lliurament, qualitat, etc.).
    S'anticipa amb solucions tecnològiques a possibles problemes en el negoci dels seus clients, que esbrina gràcies al coneixement profund de les seves activitats.
  • Coordina la presentació i la venda de productes als clients.
    Realitza la tasca comercial de vendre als seus clients les solucions de la seva empresa.
    Es recolza tècnicament en les exposicions de l'enginyer de prevenda, que és l'encarregat de realitzar exposicions merament tècniques dels productes que s'ofereixen al client.
    Si és necessari, es recolza en la investigació feta pel consultor TIC sobre el sector dels seus clients i les seves possibilitats de negoci.
    Defineix els avantatges competitius del producte al client.
  • Controla el procés de creació del producte o servei per al seu client.
    Passa les especificacions a l'equip tècnic.
  • Fa el seguiment del client.
    Controla que el client estigui satisfet del servei o del producte.
    Es responsabilitza de garantir els acords establerts en els SLA's, per exemple els relacionats amb temps de resolució d'incidències.
  • Controla el procés de creació del producte o servei per al seu client.
    Passa les especificacions a l'equip tècnic.
    Fa el seguiment i controla que s'ajusti a les necessitats del client.
  • Fa el seguiment del client.
    Controla que el client estigui satisfet del servei o del producte.
    Controla que la facturació sigui correcta i que els cobraments es facin tal com s'han pactat.
    Proposa actualitzacions o canvis al servei o al producte quan quedi obsolet.
  • Busca nous clients.
    Fa prospecció de mercat per intentar captar nous clients.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE