Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Descripció

L'encarregat de reserves d'un hotel s'ocupa de gestionar la contractació anticipada de les habitacions i els serveis que ofereix l'establiment. La seva feina és de gran importància per aconseguir que l'hotel assoleixi els objectius d'ocupació desitjats. En la majoria dels hotels, les persones que desenvolupen aquesta ocupació ho fan vinculades al departament de recepció, tot i que en alguns casos el departament de reserves funciona autònomament.

Tasques

  • Coneix a la perfecció l'oferta de serveis de l'hotel i les condicions d'ús, a fi de poder informar adequadament els clients.
  • Domina la informació sobre tarifes, promocions, descomptes, formes de pagament...
  • Tramita reserves en temps real ajustant el preu de l'allotjament a l'oferta existent en cada moment.
  • Registra les reserves d'allotjament i dels serveis de l'hotel, tot especificant les dates d'entrada i sortida i el nombre de persones que s'allotjaran a l'establiment.
  • Coneix els diferents tipus de reserves existents (back to back, series, FIT).
  • Controla en tot moment la disponibilitat de places, mantenint al dia el planning de reserves.
  • S'ocupa de tramitar les anul·lacions i les modificacions.
  • Coneix les agències, empreses, centrals de reserves, etc. que són les fonts de clients habituals i el vincle que aquestes tenen amb l'hotel.
  • Actualitza el cardex, el fitxer que conté les dades dels clients.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE