Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Comercial de Parada Majorista, Comercial de Distribució Nacional, Gestor/a Comercial de Comptes.

Descripció

El/La gestor/a comercial majorista gestiona una cartera de clients en una empresa comercialitzadora de productes alimentaris. És el nexe d'unió entre els/les productors/es i els/les compradors/es al detall. El seu objectiu és vendre la mercaderia i obtenir un benefici òptim, per tant, activa la venda diària de productes agroalimentaris, adaptant-se a la situació canviant del mercat. En algunes ocasions gestiona també les compres.

Tasques

  • Treballa amb orientació al client per satisfer les seves necessitats amb un tracte adequat per tal d'obtenir una fidelització.
  • Aconsegueix unes compres/vendes rendibles del producte.
  • Alinea les seves accions amb els objectius i estratègies de l'empresa.
  • Comercialitza una cartera de productes diària.
  • Coordina les vendes/compres amb administració, finances i logística interna i externa (transport).
  • Passa comandes i coordina l'estat dels estocs de productes per definir les ofertes.
  • Negocia els preus, mitjançant plantilles, amb la inclusió de descomptes per volum, escalat de preus, qualitat concertada, etc.
  • Aporta informació sobre necessitats de la clientela i/o estat del mercat i les seves tendències a l'empresa.
  • Promou activitats de fidelització, com serveis post-venda.
  • Fa recerca de nova clientela:
    Revisa "investigacions de mercat" i està al dia sobre les tendències d'aquest, recopila dades i utilitza eines com anàlisis d'informació de mercats.
    Defineix la modalitat de venda adaptada al risc i les característiques del/de la client.
    Negocia les condicions del contracte de compra-venda.
  • Quan també es gestionen compres: tracta amb proveïdors i gestiona tot el procés de compra, coordinat amb els departaments de qualitat, logística i administració.
  • Pot tenir al seu càrrec personal, i en aquest cas:
    Adapta i gestiona l'equip humà al seu càrrec segons les necessitats del mercat.
    Estableix, organitza i supervisa els programes diaris de treball.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE