Altres denominacions
Internet category manager; E-shopper category manager
Descripció
Aquest professional, normalment ubicat al departament de màrqueting d'una empresa que tingui canals de venda electrònica, té com a missió implantar i desenvolupar la gestió integrada de tota una línia de productes o serveis afins per Internet (per exemple, en el cas d'una gran cadena de distribució: congelats, begudes refrescants, sucs, pastes, conserves, vi, productes làctics, productes nadalencs, de dieta mediterrània, etc.), que, molt sovint, són de marques i proveïdors diferents.
Cada categoria es considera una unitat de negoci a part i, per tal d'obtenir la màxima rendibilitat, implanta una sèrie d'estratègies comercials com, per exemple, el disseny d'un pla de distribució específic (el merxandatge), estratègies de preus i promocions configurades d'acord amb les preferències dels consumidors, etc.
Tasques
© Barcelona Activa 2023
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball
De dilluns a divendres de 9 a 18 h