Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Internet category manager; E-shopper category manager

Descripció

Aquest professional, normalment ubicat al departament de màrqueting d'una empresa que tingui canals de venda electrònica, té com a missió implantar i desenvolupar la gestió integrada de tota una línia de productes o serveis afins per Internet (per exemple, en el cas d'una gran cadena de distribució: congelats, begudes refrescants, sucs, pastes, conserves, vi, productes làctics, productes nadalencs, de dieta mediterrània, etc.), que, molt sovint, són de marques i proveïdors diferents.
Cada categoria es considera una unitat de negoci a part i, per tal d'obtenir la màxima rendibilitat, implanta una sèrie d'estratègies comercials com, per exemple, el disseny d'un pla de distribució específic (el merxandatge), estratègies de preus i promocions configurades d'acord amb les preferències dels consumidors, etc.

Tasques

  • Analitza les fonts d'informació sobre l'e-consumidor, la distribució, els consumidors digitals, i les marques i els productes a Internet.
  • Defineix les categories i subcategories.
  • Realitza un inventari i analitza el posicionament de la línia de productes i de les marques que la formen (profunditat).
  • Identifica els segments objectius.
  • Dissenya el pla de distribució.
  • Dirigeix el procés d'implantació de la gestió per categories en un canal de distribució electrònica, tot coordinant la relació proveïdor-distribuïdor per tal de recollir dades sobre el comportament dels usuaris.
  • Elabora el diagnòstic i els plans de provisió, la política de preus i promocions específiques, les promocions personalitzades, etc.
  • Realitza l'anàlisi dels resultats en vendes i rendibilitat.
  • Intervé en la modificació, en els canvis i en la retirada de productes, etc.
  • Coordina els departaments de màrqueting i vendes de l'empresa per aconseguir implantar els plans d'acció en les àrees que li són pròpies.
  • Coordina l'estratègia del seu canal amb els responsables d'altres canals de vendes.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE