Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Mànager teatral, promotor/a de producte o servei teatral

Descripció

El o la distribuïdor/a d'espectacles és la persona responsable de distribuir, vendre i fer publicitat d'un producte o servei teatral. Es tracta d'un perfil professional que combina les competències de l'expert/a en màrqueting i relacions públiques amb un profund coneixement del món de les arts escèniques i de l'espectacle en general. La seva tasca és fonamental com a enllaç entre les companyies d'arts escèniques i els possibles clients interessats en programar les seves obres, ja que sovint és la part visible de la companyia, fent de representant i portaveu, defensant els interessos de la companyia, i fent-se responsable de la negociació i la interlocució amb els clients.

Tasques

  • Acorda les condicions econòmiques i de prestació de servei amb el client.
  • Fa un treball de recerca d'informació i sondeja les possibilitats de contractació de la companyia i recorre a tots els mitjans possibles per contactar amb programadors potencials.
    Cerca informació a través d'Internet.
    Contacta amb organismes públics que organitzen espectacles per oferir-los la possibilitat de contractar els seus clients.
    Contacta amb empreses i sales privades, organitzacions de festivals, etc., i realitza una promoció directa mitjançant entrevistes personals amb els representants.
    Elabora una agenda de contactes que constituirà una eina fonamental de treball.
  • Actua com a figura intermediària i estableix una primera presa de contacte entre el client i les empreses programadores.
  • Elabora la proposta o el dossier del projecte i el remet al programador/a. En el dossier inclou informació com la fitxa artística de la companyia que representa (director/a, repartiment, músic, escenògraf/ògrafa, etc.), una sinopsi de l'obra, un dossier de premsa, etc.
  • Arriba a un acord econòmic amb les empreses programadores.
  • Organitza la logística dels desplaçaments del client i s'encarrega de les reserves d'hotels i mitjans de transport i l'acompanya durant els desplaçaments per solucionar possibles imprevistos.
  • S'encarrega de la gestió administrativa del servei que proporciona, de la fiscalitat, dels tràmits administratius corresponents, i fins i tot del cobrament d'honoraris i possibles dietes.
  • Gestiona la campanya de promoció del producte o servei, participa a la campanya publicitària, organitza rodes de premsa i planifica les possibles entrevistes amb els mitjans de comunicació.
  • Fa un informe final en el qual s'avaluen els resultats.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE