Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Mànager teatral

Descripció

El promotor teatral és el professional responsable de distribuir, vendre i fer publicitat d'un producte o servei teatral. Es tracta d'un perfil professional que combina les competències de l'expert en màrqueting i relacions públiques amb un profund coneixement del món de les arts escèniques i de l'espectacle en general. La seva tasca és fonamental com a enllaç entre les companyies d'arts escèniques i els possibles clients interessats en programar les seves obres, ja que sovint és la part visible de la companyia, fent de representant i portaveu, defensant els interessos de la companyia, i fent-se responsable de la negociació i la interlocució amb els clients.

Tasques

  • Acorda les condicions econòmiques i de prestació de servei amb el client.
  • Fa un treball de recerca d'informació i sondeja les possibilitats de contractació de la companyia i recorre a tots els mitjans possibles per contactar amb programadors potencials.
    Cerca informació a través d'Internet.
    Contacta amb organismes públics que organitzen espectacles per oferir-los la possibilitat de contractar els seus clients.
    Contacta amb empreses i sales privades, organitzacions de festivals, etc., i realitza una promoció directa mitjançant entrevistes personals amb els representants.
    Elabora una agenda de contactes que constituirà una eina fonamental de treball.
  • Actua d'intermediari i estableix una primera presa de contacte entre el client i els programadors.
  • Elabora la proposta o el dossier del projecte i el remet al programador. En el dossier inclou informació com la fitxa artística de la companyia que representa (director, repartiment, músic, escenògraf, etc.), una sinopsi de l'obra, un dossier de premsa, etc.
  • Arriba a un acord econòmic amb el programador.
  • Organitza la logística dels desplaçaments del client i s'encarrega de les reserves d'hotels i mitjans de transport i l'acompanya durant els desplaçaments per solucionar possibles imprevistos.
  • S'encarrega de la gestió administrativa del servei que proporciona, de la fiscalitat, dels tràmits administratius corresponents, i fins i tot del cobrament d'honoraris i possibles dietes.
  • Gestiona la campanya de promoció del producte o servei, participa a la campanya publicitària, organitza rodes de premsa i planifica les possibles entrevistes amb els mitjans de comunicació.
  • Fa un informe final en el qual s'avaluen els resultats.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE