Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Descripció

El o la gestor/a d'espectacles és el/la professional que s'ocupa de distribuir, vendre i fer publicitat d'un producte cultural. Es tracta d'un perfil professional que combina les competències de l'expert/a en màrqueting i relacions públiques amb un profund coneixement de l'àmbit de la gestió cultural i de l'espectacle en general. La seva tasca és fonamental com a enllaç entre els i les artistes i la possible clientela interessada en programar les seves obres, ja que és el resultat final del treball de l'artista, fent de representant i portaveu, defensant els seus interessos, i fent-se responsable de la negociació i la interlocució amb els clients (auditoris, teatres, museus, sales d'actes, sales de concerts, espais culturals públics i privats, centres culturals, galeries d'art, entre altres).

Tasques

  • Acorda les condicions econòmiques i de prestació de servei amb el client.
  • Fa un treball de recerca d'informació i sondeja les possibilitats de contractació de la companyia i recorre a tots els mitjans possibles per contactar amb programadors potencials.
    Cerca informació a través d'Internet.
    Contacta amb organismes públics que organitzen espectacles per oferir-los la possibilitat de contractar els seus clients.
    Contacta amb empreses i sales privades, organitzacions de festivals, etc., i realitza una promoció directa mitjançant entrevistes personals amb els representants.
    Elabora una agenda de contactes que constituirà una eina fonamental de treball.
  • Actua com a figura intermediària i estableix una primera presa de contacte entre el client i les empreses programadores.
  • Elabora la proposta o el dossier del projecte i el remet al programador/a. En el dossier inclou informació com la fitxa artística de la companyia que representa (director/a, repartiment, músic, escenògraf/ògrafa, etc.), una sinopsi de l'obra, un dossier de premsa, etc.
  • Arriba a un acord econòmic amb les empreses programadores.
  • Organitza la logística dels desplaçaments del client i s'encarrega de les reserves d'hotels i mitjans de transport i l'acompanya durant els desplaçaments per solucionar possibles imprevistos.
  • S'encarrega de la gestió administrativa del servei que proporciona, de la fiscalitat, dels tràmits administratius corresponents, i fins i tot del cobrament d'honoraris i possibles dietes.
  • Gestiona la campanya de promoció del producte o servei, participa a la campanya publicitària, organitza rodes de premsa i planifica les possibles entrevistes amb els mitjans de comunicació.
  • Fa un informe final en el qual s'avaluen els resultats.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE