Altres denominacions
Media planner
Descripció
Tradicionalment quan una agència de publicitat comprava directament els espais i temps als mitjans massius de comunicació per a un client anunciant, el planificador/a de mitjans tenia la missió de definir com distribuir el pressupost assignat al brífing d'acord amb l'estratègia aprovada.
Actualment, les funcions, tot i que s¿han especialitzat, són essencialment les mateixes, però rarament treballa dins de l'agència de publicitat. La compra i gestió de mitjans publicitaris ha passat a mans de les centrals de mitjans, abans centrals de compra, i cada cop més conegudes com agències de mitjans.
L'objectiu final de la seva tasca és distribuir el pressupost marcat al brífing en espais publicitaris en els que inserir els materials creatius produïts per a una campanya de publicitat, d'acord amb la pauta marcada per l'estratègia de mitjans. Es tracta, doncs, de conèixer i analitzar les alternatives que ofereixen els diversos mitjans i suports per aconseguir les millors condicions d¿emissió de la campanya, organitzant, calendaritzant i controlant l'emissió de les peces triades.
Tasques
© Barcelona Activa 2023
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball
De dilluns a divendres de 9 a 18 h