Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Media planner

Descripció

Tradicionalment quan una agència de publicitat comprava directament els espais i temps als mitjans massius de comunicació per a un client anunciant, el planificador/a de mitjans tenia la missió de definir com distribuir el pressupost assignat al brífing d'acord amb l'estratègia aprovada.

Actualment, les funcions, tot i que s¿han especialitzat, són essencialment les mateixes, però rarament treballa dins de l'agència de publicitat. La compra i gestió de mitjans publicitaris ha passat a mans de les centrals de mitjans, abans centrals de compra, i cada cop més conegudes com agències de mitjans.

L'objectiu final de la seva tasca és distribuir el pressupost marcat al brífing en espais publicitaris en els que inserir els materials creatius produïts per a una campanya de publicitat, d'acord amb la pauta marcada per l'estratègia de mitjans. Es tracta, doncs, de conèixer i analitzar les alternatives que ofereixen els diversos mitjans i suports per aconseguir les millors condicions d¿emissió de la campanya, organitzant, calendaritzant i controlant l'emissió de les peces triades.

Tasques

Les tasques associades a l'ocupació de planificador/a de mitjans són les següents:
  • Anàlisi del brífing i de les variables que influiran a l'hora d'establir el projecte.
  • Selecció de mitjans, suports i formats publicitaris, d'acord amb l'estratègia de mitjans establerta.
  • Gestió i control del pressupost assignat a mitjans: planificació, execució i control dels plans de mitjans que millor s'ajustin als objectius establerts un cop marcada l'estratègia de mitjans.
  • Seguiment de l'activitat publicitària de la competència.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE