Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Descripció

Els/les planificadors/es culturals s'encarreguen d'organitzar l'oferta d'activitats culturals i artístiques en el seu àmbit de competència (sectorial i/o territorial). Treballen en organitzacions com administracions públiques locals, centres d'art, teatres, etc.

En equipaments culturals petits, el/la planificador/a cultural podria estar compromès/a també en altres funcions, a jornada completa. En canvi, en les grans organitzacions, com els grans auditoris, és més freqüent que s'especialitzi només en un àrea com pot ser la comercialització, les relacions públiques o l'educació.

Tasques

Les tasques associades a aquest perfil professional són:
  • Dissenyar i planificar l'ús dels equipaments respecte a l'activitat (professional, amateur), coneixement dels usuaris (vinculats a l'exhibició o creació amateur, entitats, d'altres àmbits, empreses, institucions públiques,etc.).
  • Elabora la programació, amb la selecció dels espectacles que l'han d'integrar, el que suposa el coneixement del públic objectiu, de l'oferta d'espectacles que s'adequin a aquest públic, assistència a jornades especialitzades, pertinença a xarxes especialitzades, etc.
  • Es comunica i col·labora amb les organitzacions locals d'arts escèniques. Estableix processos de col·laboració (mitjançant, normalment, convenis) amb entitats locals d'arts escèniques per tal d'acordar la participació-exhibició en els equipaments, dissenyar una oferta formativa conjunta destinada a la població, realització de mostres de teatre amateur.
  • Gestiona l'àrea econòmica. Disseny del pressupost anual de l'activitat escènica que s'ha programat tenint en compte les despeses corrents, especialment, aquelles vinculades a la funció (catxet, fitxa tècnica).
  • Gestiona la comunicació. Es contempla des de l'edició i distribució de l'agenda anual, programació per diferents especialitats (teatre, dansa i música), rètols, aparicions en prensa, ràdio, etc.
  • Gestiona la comercialització i venda d'entrades. La promoció d'espectacles, política de preus, vies o plataformes de venda d'entrades (guixeta, Internet).
  • Gestiona la seguretat de l'espai. La gestió dels sistemes de seguretat i prevenció de riscos, així com la gestió amb els proveïdors d'aquests serveis.
  • Gestiona el servei de càtering o servei de bar de l'espai: aquest àmbit contempla tasques com la cerca i negociació d'una empresa concessionària del servei de bar i/o del servei de càtering, l'elaboració del conveni/contracte que reguli la relació i serveis a proveir.
  • Finalment, cal dir que aquestes tasques pròpies d'un/a planificador/a cultural poden ser compartides amb altres membres de l'equip humà, segons el nivell d'especialització, volum d'activitat i pressupost dels equipaments.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE