Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Responsable d'unitat de negoci; Gestor de nous negocis; Responsable de desenvolupament de mercat; Responsable de desenvolupament corporatiu.

Descripció

La irrupció de noves tecnologies i la fabricació d'especialitats químiques més sofisticades genera un increment dels costos que ha de ser reconduït amb col·laboracions externes per mantenir la competitivitat de la companyia. El responsable de desenvolupament de negoci és l'encarregat d'analitzar les necessitats de l'empresa i de buscar les aliances que necessita per millorar o consolidar la seva situació al mercat. Les esmentades aliances poden servir per ampliar la línia de productes, compartir tecnologia, introduir-se en nous sectors o obrir nous mercats; i inclouen acords de llicències, col·laboracions en convenis de R+D i cooperació tecnològica, fusions i adquisicions. Entre les seves activitats destaquen: l'assistència a reunions; els contactes amb empreses, consultores, institucions públiques i associacions professionals; la gestió del desenvolupament de nous productes des de la seva concepció fins a la seva comercialització; la realització d'informes i estudis; i un exhaustiu coneixement del mercat i dels moviments de la competència. Aquest professional, que depèn directament de la direcció general, del departament comercial o del de desenvolupament corporatiu, necessita el suport de personal d'altres departaments, com el de producció, màrqueting, logística o de l'àrea financera. En determinats casos, aquesta funció la realitza un analista de negoci, que pertany a consultores que ofereixen aquests serveis externs a les empreses.

Tasques

En dependència de la direcció general o de la direcció comercial de la companyia s'encarrega de les següents funcions:

  • Identifica i avalua noves oportunitats de negoci.
    Coneix amb detall el mercat en tots els seus aspectes: clients, competència, preus i novetats del sector.
    S'encarrega de la recerca i la creació d'informació a través de la bibliografia, assistint a congressos i certàmens científics, relacionant-se amb els líders d'opinió i amb societats científiques.
    Identifica mercats i clients objectiu, realitza propostes de desenvolupament de producte, i presenta i negocia ofertes.
    Sondeja, identifica i recomana nous productes i tecnologies per la innovació i el creixement de l'empresa.
    Negocia contractes i convenis de col·laboració amb altres empreses o centres d'investigació per assegurar l'accés a les noves tecnologies o per desenvolupar nous productes.
    Desenvolupa estratègies per atreure capital inversor.
    Adquireix les llicències necessàries pel negoci o ven llicències de patents pròpies que ja no són útils per a l'empresa.
  • Crea previsions, implementa i monitoritza plans de vendes per assegurar els objectius econòmics perseguits.
    Busca la consecució dels objectius de l'empresa en la comercialització dels seus productes en els mercats assignats.
    Dissenya, desenvolupa i executa els plans de negoci dirigits a la captació de grans comptes, incloent la identificació d'oportunitats de negoci mitjançant l'anàlisi de nous mercats.
    Defineix el pla comercial anual per als seus mercats.
    Realitza visites als clients potencials o reals al màxim nivell, desprès d'haver concertat una cita amb els mateixos per telèfon, o altres activitats promocionals.
    Entén les necessitats dels clients, l'estructura dels seus negocis i els processos de decisió.
    Monitoritza les activitats, mantenint un registre dels contactes.
    Respon a les amenaces i oportunitats competitives.
    Coordina la seva activitat amb altres departaments i divisions de la companyia, integrant les activitats de desenvolupament del producte amb màrqueting i fabricació.
  • Desenvolupa polítiques i administra programes per promocionar els negocis de l'empresa.
    Potencia la imatge corporativa de l'empresa i proporciona una estratègia que afegeixi valor a grans projectes.
    Exerceix la representació externa i interna de l'empresa a reunions i conferències nacionals i internacionals.
    Comunica al mercat els missatges, notícies i informacions que permetin el posicionament adequat de l'empresa.
    Desenvolupa la imatge de marca dels productes.
    Respon a preguntes de la comunitat empresarial i del públic respecte a oportunitats de desenvolupament.
    Incrementa la visió favorable de la companyia mitjançant la participació en organitzacions professionals del sector, fires, seminaris, sessions de formació, etc.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE