Altres denominacions
Responsable d'unitat de negoci; Gestor de nous negocis; Responsable de desenvolupament de mercat; Responsable de desenvolupament corporatiu.
Descripció
La irrupció de noves tecnologies i la fabricació d'especialitats químiques més sofisticades genera un increment dels costos que ha de ser reconduït amb col·laboracions externes per mantenir la competitivitat de la companyia. El responsable de desenvolupament de negoci és l'encarregat d'analitzar les necessitats de l'empresa i de buscar les aliances que necessita per millorar o consolidar la seva situació al mercat. Les esmentades aliances poden servir per ampliar la línia de productes, compartir tecnologia, introduir-se en nous sectors o obrir nous mercats; i inclouen acords de llicències, col·laboracions en convenis de R+D i cooperació tecnològica, fusions i adquisicions. Entre les seves activitats destaquen: l'assistència a reunions; els contactes amb empreses, consultores, institucions públiques i associacions professionals; la gestió del desenvolupament de nous productes des de la seva concepció fins a la seva comercialització; la realització d'informes i estudis; i un exhaustiu coneixement del mercat i dels moviments de la competència. Aquest professional, que depèn directament de la direcció general, del departament comercial o del de desenvolupament corporatiu, necessita el suport de personal d'altres departaments, com el de producció, màrqueting, logística o de l'àrea financera. En determinats casos, aquesta funció la realitza un analista de negoci, que pertany a consultores que ofereixen aquests serveis externs a les empreses.
Tasques
© Barcelona Activa 2023
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball
De dilluns a divendres de 9 a 18 h