Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Monitor/a de formació al consumidor; Formador/a en consum; Tècnic/a d'escoles de consum; Especialista en pedagogia del consum.

Descripció

El tècnic en formació al consumidor, com el seu nom indica, té com a principal funció formar a l'usuari o al consumidor de béns i serveis sobre tots els aspectes relacionats amb els seus drets i deures d'acord amb la legislació vigent en matèria de consum. També organitza la formació perquè el consumidor o usuari tingui les nocions sobre la normativa legal vigent en matèria de consum i la informació indispensable per exercir un acte de consum conscient i responsable. Entre els béns i serveis sobre els quals informa hi ha els relacionats amb l'alimentació en general (per exemple, la qualitat i la salubritat dels productes alimentaris, els serveis de restauració, la normativa d'etiquetatge, la nutrició, etc.).

Tasques

  • Defineix les necessitats d'informació dels consumidors i planteja les campanyes d'orientació necessàries i oportunes.
  • Recomana les campanyes de protecció i d'orientació als consumidors adients.
  • Aconsella sobre la informació que s'ha d'incloure en l'edició de material per a la formació i/o la informació puntual dels clients o del material inclòs dins una campanya d'informació estructurada.
  • Assessora sobre com fer més entenedora la informació que es vol transmetre. Valora temes com el format, el tipus de llenguatge, el suport, etc.
  • Fa recerca o crea la documentació tècnica per dur a terme les seves tasques.
  • Crea plans de formació sobre productes i/o serveis per transmetre'ls als clients o consumidors.
  • Elabora i coordina l'edició de material per a la formació i/o la informació puntual dels clients o consumidors i el material inclòs dins una campanya d'informació estructurada.
  • Fa de formador en cursos d'educació en matèria de consum, per a consumidors i usuaris, on els informa i orienta sobre els productes que es poden consumir i sobre l'exercici dels seus drets i deures o obligacions.
  • Desenvolupa materials de formació en qualsevol format (paper, digital, etc.), utilitza recursos diversos (per exemple, jocs de rol) i fa la presentació més adient per als consumidors a qui va dirigit (per exemple, exposicions per a escoles d'educació primària, panells informatius per a associacions, etc.).
  • Conforma i actualitza una base de dades amb la legislació i normatives de consum i consumidor
  • Col·labora amb els organismes administratius de protecció al consumidor (Junta Arbitral de Consum, Consell Municipal de Consum), amb associacions de consumidors, amb la comunitat educativa, i amb departaments d'atenció i informació al client.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE