Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Tècnic/a en desenvolupament de canals d'alimentació fora la llar

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Tècnic/a en nous canals de venda, Tècnic/a d'estudis de canals de Food Service

Descripció

El/La Tècnic/a en desenvolupament de canals d'alimentació fora de la llar és el/la professional que s'encarrega d'estudiar nous clients als què es pot dirigir l'empresa alimentària, dins dels què anomenem restauració fora de la llar -Food Service-, i que bàsicament són aquells als què es dirigeix un/a consumidor/a quan decideix menjar fora de casa. Aquests canals són la Restauració tradicional i la Restauració moderna, que inclouen: els serveis de menjars (catering, cadenes de restauració ràpida, etc.), la Restauració de col·lectius(col·legis, exèrcit, hospitals, etc.), i també altres maneres d'arribar al públic consumidor final com pot ser el Vending (ex.: màquines expenedores de begudes, cafès o galetes).

El/La tècnic/a en desenvolupament de canals d'alimentació fora de la llar, doncs, observa aquests nous mercats, les necessitats que tenen, i analitza aquesta informació per portar a terme les accions necessàries per adaptar la cartera de productes/serveis i vendre'ls en aquests nous canals.

Tasques

  • Observa i estudia els mercats d'alimentació fora de la llar (el food service) en els què treballa l'empresa, o en els què hauria de treballar en un futur. El Food Service estaria composat per: hostaleria tradicional (bars, restaurants, cafeteries,...); hostaleria moderna o organitzada (restauració ràpida, temàtica, cadenes restaurants, hotels); restauració social (col·legis, universitats, llars d'infants, cases colònies i campaments, hospitals, geriàtrics, menjadors laborals, exèrcit, comunitats religioses,...); i altres formes, com el delivery (enviament a casa de productes), el take away (productes preparats per endur-se a casa) o el vending (màquines automàtiques expenedores). Les tasques que desenvolupa en aquest camp són:
    • Planifica i gestiona la definició i objectius dels estudis. Els duu a terme amb el seu equip o encarrega a una empresa d'investigació la seva realització.
    • Analitza la informació derivada dels estudis:
      Analitza informació econòmica, operacions de vendes, processos de comercialització, rendibilitat.
      Analitza al client (restaurants, hotels, col·legis,...). Estudia i coneix: usos i actituds; motivacions, posicionament, satisfacció, usuaris/consumidors, fidelització, rendibilitat, etc.
      Analitza l'efectivitat publicitària i de promoció, de la comunicació realitzada per l'empresa o per la seva competència.
      Analitza els productes propis i de la competència per conèixer les seves característiques positives i negatives. Els seus atributs físics i sensorials, envàs, etiqueta, preu, test de marca, servei associat, rendibilitat econòmica, rotació, etc.
  • Proposa pautes i la informació necessària per a la maduració de decisions estratègiques i de llarg abast, a les diferents àrees de l'empresa que fan possibles que el producte arribi a aquests nous canals de venda:
    • Amb R+D: Proposa i participa en el procés d'innovació i/o l'adaptació dels productes alimentaris a les condicions de la demanda del client específic, ja que actua sobre la definició de: l'envàs (packaging) del producte com a element de comunicació, formats, grandàries, colors, dosis. Respecte les característiques físiques, organolèptiques, nutritives i/o funcionals del producte. I també de la seva adequació a les tendències gastronòmiques dels mercats.
    • Amb Màrqueting: Proposa i participa en el processos de definició i avaluació de mètodes de comunicació, promoció/venda per cadascun dels diferents canals de venda: distribució (majoristes, cash&carry, venedors propis, etc.) i també al consumidor/cuiner.
    • Amb Comercial: Proposa i defineix estratègies d'especialització en la comercialització, depenent dels diferents tipus de client (ex: als restaurants, a més del producte se li poden fer suggerències de menús, receptaris, demostracions de productes, etc.).
  • Verifica les accions realitzades per l'empresa, a nivell de comunicació, llançament de nous productes i vendes en el canal d'alimentació fora de la llar.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE