Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Tècnic/a en desenvolupament de canals d'alimentació fora la llar

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Tècnic/a en nous canals de venda, Tècnic/a d'estudis de canals de Food Service

Descripció

El Tècnic en desenvolupament de canals d'alimentació fora de la llar és el professional que s'encarrega d'estudiar nous clients als què es pot dirigir l'empresa alimentària, dins dels què anomenem restauració fora de la llar -Food Service-, i que bàsicament són aquells als què es dirigeix un consumidor quan decideix menjar fora de casa. Aquests canals són la Restauració tradicional i la Restauració moderna, que inclouen: els serveis de menjars (catering, cadenes de restauració ràpida, etc.), la Restauració de col·lectius(col·legis, exèrcit, hospitals, etc.), i també altres maneres d'arribar al consumidor final com pot ser el Vending (ex.: màquines expenedores de begudes, cafès o galetes).
El tècnic en desenvolupament de canals d'alimentació fora de la llar, doncs, observa aquests nous mercats, les necessitats que tenen, i analitza aquesta informació per portar a terme les accions necessàries per adaptar la cartera de productes/serveis i vendre'ls en aquests nous canals.

Tasques

  • Observa i estudia els mercats d'alimentació fora de la llar (el food service) en els què treballa l'empresa, o en els què hauria de treballar en un futur. El Food Service estaria composat per: hostaleria tradicional (bars, restaurants, cafeteries,...); hostaleria moderna o organitzada (restauració ràpida, temàtica, cadenes restaurants, hotels); restauració social (col·legis, universitats, llars d'infants, cases colònies i campaments, hospitals, geriàtrics, menjadors laborals, exèrcit, comunitats religioses,...); i altres formes, com el delivery (enviament a casa de productes), el take away (productes preparats per endur-se a casa) o el vending (màquines automàtiques expenedores). Les tasques que desenvolupa en aquest camp són:
    • Planifica i gestiona la definició i objectius dels estudis. Els duu a terme amb el seu equip o encarrega a una empresa d'investigació la seva realització.
    • Analitza la informació derivada dels estudis:
      Analitza informació econòmica, operacions de vendes, processos de comercialització, rendibilitat.
      Analitza al client (restaurants, hotels, col·legis,...). Estudia i coneix: usos i actituds; motivacions, posicionament, satisfacció, usuaris/consumidors, fidelització, rendibilitat, etc.
      Analitza l'efectivitat publicitària i de promoció, de la comunicació realitzada per l'empresa o per la seva competència.
      Analitza els productes propis i de la competència per conèixer les seves característiques positives i negatives. Els seus atributs físics i sensorials, envàs, etiqueta, preu, test de marca, servei associat, rendibilitat econòmica, rotació, etc.
  • Proposa pautes i la informació necessària per a la maduració de decisions estratègiques i de llarg abast, a les diferents àrees de l'empresa que fan possibles que el producte arribi a aquests nous canals de venda:
    • Amb R+D: Proposa i participa en el procés d'innovació i/o l'adaptació dels productes alimentaris a les condicions de la demanda del client específic, ja que actua sobre la definició de: l'envàs (packaging) del producte com a element de comunicació, formats, grandàries, colors, dosis. Respecte les característiques físiques, organolèptiques, nutritives i/o funcionals del producte. I també de la seva adequació a les tendències gastronòmiques dels mercats.
    • Amb Màrqueting: Proposa i participa en el processos de definició i avaluació de mètodes de comunicació, promoció/venda per cadascun dels diferents canals de venda: distribució (majoristes, cash&carry, venedors propis, etc.) i també al consumidor/cuiner.
    • Amb Comercial: Proposa i defineix estratègies d'especialització en la comercialització, depenent dels diferents tipus de client (ex: als restaurants, a més del producte se li poden fer suggerències de menús, receptaris, demostracions de productes, etc.).
  • Verifica les accions realitzades per l'empresa, a nivell de comunicació, llançament de nous productes i vendes en el canal d'alimentació fora de la llar.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE