Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Tècnic/a en representació en 2D i 3D

Descripció

Aquest/a professional s'encarrega de representar objectes i espais en 2D i 3D. La utilització de les dues dimensions permet veure l'objecte o l'espai en dues vistes: un pla frontal o lateral, o en planta. Per una altra banda, les tres dimensions permeten visualitzar l'objecte en totes les seves vistes. El principal objectiu de les representacions gràfiques és simular productes o bé espais d'arquitectura, urbanisme i interiorisme, per tal d'aprovar o validar projectes abans de la seva producció final.

El o la modelador/a en 2D i 3D també realitza projectes per a empreses de publicitat, estudis d'arquitectura i interiorisme, empreses de serveis de disseny industrial, productores de vídeo, etc. Així mateix, les seves tasques tenen també força aplicació en el món de l'animació i en tots els projectes on es requereix de realitat virtual, com àmbits de formació, medicina, jocs d'ordinador, les simulacions, etc.

Tasques

  • Analitza el projecte i la informació entregada.
    Avalua quina és la aportació de la seva modulació o animació en el projecte que s'ha de realitzar. Si es tracta d'un projecte que requereix d'una representació d'un producte o espai sense animació, el plantejament és absolutament diferent que si el necessités. En el cas d'una modulació de producte o espai sense animació, parteix de planells tècnics físics amb una informació molt concreta del que s'ha de representar. Si, a més a més, la representació en volum forma part d'una animació, analitza la seqüència d'aquesta animació (story board) per a poder comprendre els diferents punts de vista que es preveuen de l'objecte o espai representat.
  • Realitza unes propostes en baixa resolució.
    Fa una primera aproximació a la representació amb una proposta de baixa qualitat o resolució. En aquesta primera proposta planifica com desenvolupar el projecte: si el producte s'ha de modular en parts o components separats, quines vistes s'hauran de realitzar, etc. La proposta té la definició suficient per a la comprensió de la representació. Permet valorar si el camí escollit pel tècnic i el resultat responen a les expectatives definides inicialment.
  • En el cas de les animacions, primer es presenta un story board del moviment (un esquema de l'animació amb uns dibuixos), realitzat en pla a mà o en 2D.
  • Finalitza el projecte amb tota la definició.
    Un cop aprovada la proposta, la desenvolupa en tota la seva definició i qualitat. Els programes informàtics realitzen una sèrie de recàlculs per aportar al projecte les textures desitjades, la llum o contrallum adequada, els punts de vista requerits, etc.
  • En el projecte d'animació d'objectes, espais o personatges, un cop s'ha aprovat l'story board inicial es passa a la fase de desenvolupament en 2D o 3D i animació.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE