Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Representant de vendes de xarxes informàtiques

Descripció

Aquest professional fa la promoció comercial i realitza les vendes dels productes relacionats amb les xarxes LAN i WAN, com ara el hardware(servidors), el software de xarxa, el software d'aplicacions, els sistemes operatius, els adaptadors, el correu electrònic, etc. Manté contacte directe o telefònic amb els seus clients (potencials o efectius), als quals assessora en la presa de decisions sobre la compra dels productes esmentats.

El tècnic comercial ha de fer un seguiment ampli i exhaustiu dels contactes amb els seus clients, mitjançant bases de dades informatitzades. En moltes ocasions, es responsabilitza també de la formació dels clients finals en la utilització dels productes comercialitzats. Aquest professional ha de tenir unes actituds tècniques i personals molt concretes: ha de conèixer molt bé el producte que ven i ha de dominar estratègies de màrqueting i de vendes. Un tècnic comercial també ha de saber quins procediments legals s'han de seguir per establir contractes i emetre factures i ha de dominar la comunicació oral i escrita per mantenir una bona relació amb el client amb l'objectiu final de fidelitzar-lo.

Amb la contínua aparició d'aplicacions informàtiques més avançades i més complexes, els professionals que exerceixen aquesta ocupació s'han consolidat com a veritables experts, que a més de vendre, assessoren el client segons les seves necessitats, les quals, per cert, varien molt d'una empresa a una altra. Es pot dir que el tècnic comercial és la persona de l'empresa que és més a prop del client, i per tant esdevé un important suport per al departament de vendes i el de màrqueting.

Tasques

Tot i que aquest professional realitza diferents tasques, la relació amb el client concentra la major part de la seva jornada laboral:
  • Gestiona la cartera de clients actuals i potencials.
    Visita els clients amb l'objectiu de determinar les seves necessitats.
    Gestiona i actualitza la base de dades que conté tota la informació relativa a la seva relació amb els clients.
    Presenta els nous productes i serveis de l'empresa al client a través d'una descripció detallada.
    Avalua la situació del client i mira de vendre el producte més adequat a cada cas.
    Informa el client de les tarifes, les condicions de venda, els terminis de lliurament i, si s'escau, negocia millores.
  • Elabora i lliura als departaments corresponents els informes de visites i d'ofertes i comandes efectuades.
    Supervisa el lliurament del producte al client i s'assegura que l'entrega compleixi els requisits pactats.
    Proposa adaptacions o desenvolupaments tècnics dels productes per adequar-los a les exigències del client de manera que s'aconsegueixi la seva màxima satisfacció.
    Fa el seguiment i el control de la satisfacció del client i anota totes les observacions que aquest faci sobre el producte o servei per prendre futures mesures al respecte.
  • Duu a terme accions de benchmarking.
    Fa prospeccions i recollida d'informació dels productes de la competència i d'altres dades d'interès.
    Anticipa accions competitives en funció de les dades obtingudes per promocionar la companyia.
  • Forma i assessora des d'un punt de vista tècnic els clients respecte al funcionament del producte.
    Prepara les guies de l'usuari final i els cursos d'entrenament, perquè el client aprengui a utilitzar els sistemes i les aplicacions.
    Atén les reclamacions de l'empresa client en matèria de terminis de lliurament o processos administratius i proposa solucions creatives per satisfer el client.
  • Supervisa l'enviament de la comanda i el correcte cobrament de les factures.
    Realitza i dóna suport a la negociació de contractes.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE