Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Descripció

El telefonista d'un hotel és el professional que atén aquest servei de comunicacions, tot procurant aplicar correctament les normes d'atenció al client i canalitzant el flux d'informació intern i extern de l'establiment. Segons la mida, la categoria i la plantilla de l'hotel, el telefonista pot realitzar a més de les seves funcions, altres pròpies del servei de recepció. En qualsevol dels casos, el servei telefònic d'un hotel, constitueix una de les seves targetes de presentació, ja que és un important canal de comunicació per entaular relació amb els clients.

Tasques

  • Atén la centraleta telefònica i el fax, desviant les trucades cap als receptors dels clients o a les diferents dependències de l'hotel.
  • Proporciona informació als clients sobre l'oferta de serveis de l'establiment.
  • Atén les reclamacions dels clients i les fa arribar al cap de recepció per tal que canalitzi la resolució de les queixes.
  • Recull missatges per als clients en cas que estiguin absents o no estiguin disponibles per atendre la trucada.
  • Atén els serveis de despertador i de no molestar, en cas de ser sol·licitats pels clients.
  • Transmet informació a través del sistema de megafonia.
  • Omple els impresos de missatges i comunicacions telefòniques, tot indicant l'emissor del missatge, el destinatari, el número de telèfon i l'hora de recepció.
  • Opera el tarificador telefònic i calcula els costos de la trucada en cas que no hi hagi un sistema automàtic.
  • Porta a terme un registre de trucades.
  • En alguns establiments s'encarrega del servei de correu electrònic.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE