Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Assessor/a de vendes

Descripció

Aquest/a professional te com a objectiu principal la venda de productes relacionats amb els aparells electrodomèstics (classificats en grans i petits).

Dintre de la categoria genèrica de grans electrodomèstics es pot distingir entre els següents grups: línia blanca i línia marró. Els productes habituals a vendre dins la línia blanca són rentadores, rentavaixelles, frigorífics, congeladors, forns, assecadores, aparells de cocció, aparells d'extracció de fums i de ventilació, aparells d'aire condicionat i calefacció o escalfadors, entre d'altres. En el cas de la línia marró, generalment es venen televisors, aparells reproductors d'àudio i vídeo, reproductors de DVD, cadenes de música, home cinema, telèfons mòbils, etc.

Els petits aparells electrodomèstics (PAE) més habituals són planxes, aspiradores, microones, estufes, ventiladors, cafeteres, torradores, màquines d'afaitar, assecadors de cabell, etc. La gran majoria d'aquests productes requereixen assessorament tècnic especialitzat. El venedor/a tècnic/a explica i ven el producte, i ha d'aconseguir o superar els objectius de vendes establerts seguint els processos marcats per l'organització. Així mateix, ha de garantir l'òptima satisfacció de la clientela, assessorant dins del marc d'actuació assignat.

Habitualment, aquest perfil professional està en dependència del o la responsable de botiga o cap de secció.

Tasques

Les tasques associades a aquest perfil són:
  • Rep i atén a la clientela que s'adreça a la botiga.
  • Entén i diagnostica les necessitats de la clientela, utilitzant els mitjans tècnics pertinents i els protocols establerts per a cada cas.
  • Informa, assessora i aconsella a la clientela sobre els productes en els quals mostra interès.
  • Prepara pressupostos sobre productes i serveis complementaris (instal·lacions, reparacions, garanties, etc.).
  • És la persona interlocutora amb l'equip d'industrials responsables de les instal·lacions i les reparacions.
  • Emet les comandes per a les reposicions de material de la botiga. Supervisa i controla l'estoc de producte.
  • Gestiona i coordina el servei postvenda (transport, retorns, reparacions , etc.).
  • Realitza els tràmits administratius per a gestionar les garanties dels productes y les subvencions de les administracions (plans de renovació) quan són actives.
  • Atén les reclamacions i, si és necessari, les traspassa al responsable de la botiga.
  • Pot assumir la funció d'encarregat/da en absència d'aquesta figura.
  • Duu a terme les accions de fidelització de la clientela marcades per la direcció comercial.
  • En algunes empreses, també participa en l'elecció dels productes que es compren.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE