Cataleg D ocupacions capçalera

Ruta de navegació

Catàleg d’ocupacions

Ocupacions

Responsable de processos

Últimes dades disponibles: desembre 2024 (inclou dades acumulades dels últims 12 mesos)

Altres denominacions:
Administrador/a de processos Assessor/a de millora de processos Assessor/a de processos empresarials Coordinador/a de gestió de processos Coordinador/a de millora de processos Coordinador/a de millora de processos empresarials Coordinador/a de processos Coordinador/a de processos de clients Especialista en administració de processos Oficial/a de millora contínua Oficial/a de millora de processos Oficial/a de processament Oficial/a de processos empresarials Oficial/a de suport de processos Responsable de processos

Els/les oficials/les de processos identifiquen, documenten i mantenen els processos que cal posar en pràctica en una organització. Revisen els processos existents, avaluen millores amb les parts interessades, redacten documents interns i donen suport a les operacions de l'organització per complir els kpi clau.

Tasques

(a) Ajudar i fomentar el desenvolupament d'objectius, estratègies i plans destinats a aconseguir la satisfacció del client i l'ús eficient dels recursos de les organitzacions;
(b) Analitzar i avaluar els sistemes i les estructures actuals;
(c) Discutir els sistemes actuals amb el personal i observar els sistemes a tots els nivells de l'organització;
(d) Dirigir els clients cap a una organització més eficient i desenvolupar solucions als problemes organitzatius;
(e) Fer i revisar estudis de treball mitjançant l'anàlisi dels mètodes i procediments existents i proposats, com ara procediments administratius i de secretaria;
(f) Registrar i analitzar els diagrames de flux de treball, els registres, els informes, els manuals i les descripcions de tasques de les organitzacions;
(g) Preparar i recomanar propostes per revisar mètodes i procediments, alterar fluxos de treball, redefinir les funcions de treball i resoldre problemes organitzatius;
(h) Ajudar en la implementació de les recomanacions aprovades, emetre instruccions revisades i manuals de procediments, i redactar altra documentació;
(i) Revisar els procediments operatius i assessorar sobre desviacions dels procediments i estàndards.

Coneixements

  • Gestió i administració
  • Electrònica i automatització

Competències tècniques

  • Desenvolupar polítiques i procediments operatius
  • Negociar i gestionar contractes i acords
  • Documentar i enregistrar informació
  • Monitoritzar activitats operatives
  • Habilitats de gestió

Competències digitals

  • Analitzar i avaluar informació i dades

Competències personals

  • Processar informació, idees i conceptes
  • Gestionar problemes
  • Comunicar

Grups professionals de l'ocupació

Professionals científics/ques i intel·lectuals

Professionals de negocis i administració

Professionals de l'administració

Analistes de gestió i organització

Vols conèixer la demanda d'aquesta ocupació al mercat?

Contractes i persones demandants en el darrer any al Barcelonès

Analistes de gestió i organització

2.264

Nombre de contractes al Barcelonès

71,46%

Percentatge Contractes Catalunya

3,95% Variació Interanual Contractes Barcelonès

91,25%

Contractes indefinits sobre total de contractes al Barcelonès

5,48%

Contractes a temps parcial

1,03% Índex de rotació

122

Mitjana Demandants Barcelonès

40%

Variació Interanual Demandants Barcelonès

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

El mercat per aquest perfil està contractant:

Contractes al Barcelonès el darrer any per sexe i edat

Contractes segons sexe al Barcelonès

Professionals de negocis i administració

45%

55%

Homes
Dones

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

Contractes segons grups d’edat

Professionals de negocis i administració

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

Quines vacants es publiquen en la família professional?

Vacants publicades per família professional i tipologia de contracte al Barcelonès en el darrer any.

Professionals de l'administració

Ocupació Vacants Contractes permanents

Font de dades: Dades generades a partir de l`anàlisi de dades de Lightcast i l'Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya.

Quina experiència es demana a les vacants? Quins sectors busquen aquesta ocupació?

Analistes de gestió i organització

Sense experiència
8%
Menys d'1 any
50%
Entre 1 i 2 anys
6%
Entre 2 i 4 anys
15%
Entre 4 i 8 anys
6%
Més de 8 anys
15%
Activitats professionals, científiques i tècniques
37%
Activitats administratives i serveis auxiliars
21%
Informació i comunicacions
18%
Indústries manufactureres
6%
Comerç a l'engròs i al detall; reparació de vehicles de motor i motocicletes
5%
Altres
13%

Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.

Les vacants que es publiquen són per a treballar a:

Vacants publicades en l'ocupació per comarques

Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.