Cataleg D ocupacions capçalera

Ruta de navegació

Catàleg d’ocupacions

Ocupacions

Gerent/ae de optimización

Últimes dades disponibles: desembre 2024 (inclou dades acumulades dels últims 12 mesos)

Altres denominacions:
Director/a d'optimització Enginyer/a d'optimització Entrenador/a d'optimització Expert/a en optimització Facilitador/a d'optimització Gestor/a d'excel·lència en la fabricació Gestor/a d'excel·lència en processos Gestor/a d'excel·lència operativa Gestor/a de kaizen Gestor/a de millora contínua Gestor/a de projectes d'optimització

Els/les gestors/res d'optimització planifiquen i gestionen programes d'optimització en diferents unitats de negoci d'una organització. Impulsen i coordinen projectes de millora contínua destinats a aconseguir l'eficiència en la fabricació, optimitzar la productivitat de la força de treball, generar innovació empresarial i fer canvis transformadors que afectin les operacions i els processos empresarials, i informen sobre els resultats i els progressos a la direcció de l'empresa. Contribueixen a la creació d'una cultura de millora contínua dins de l'empresa, i s'encarreguen de desenvolupar i formar un equip d'experts en optimització.

Tasques

(a) Ajudar i fomentar el desenvolupament d'objectius, estratègies i plans destinats a aconseguir la satisfacció del client i l'ús eficient dels recursos de les organitzacions;
(b) Analitzar i avaluar els sistemes i les estructures actuals;
(c) Discutir els sistemes actuals amb el personal i observar els sistemes a tots els nivells de l'organització;
(d) Dirigir els clients cap a una organització més eficient i desenvolupar solucions als problemes organitzatius;
(e) Fer i revisar estudis de treball mitjançant l'anàlisi dels mètodes i procediments existents i proposats, com ara procediments administratius i de secretaria;
(f) Registrar i analitzar els diagrames de flux de treball, els registres, els informes, els manuals i les descripcions de tasques de les organitzacions;
(g) Preparar i recomanar propostes per revisar mètodes i procediments, alterar fluxos de treball, redefinir les funcions de treball i resoldre problemes organitzatius;
(h) Ajudar en la implementació de les recomanacions aprovades, emetre instruccions revisades i manuals de procediments, i redactar altra documentació;
(i) Revisar els procediments operatius i assessorar sobre desviacions dels procediments i estàndards.

Coneixements

  • Gestió i administració
  • Venda a l'engròs i al detall
  • Enginyeria, manufactura i construcció no classificades en cap altre lloc
  • Mecànica i oficis del metall
  • Comptabilitat i impostos

Competències tècniques

  • Planificar esdeveniments i programes
  • Analitzar operacions empresarials
  • Desenvolupar polítiques i procediments operatius
  • Col·laborar i coordinar
  • Supervisar un equip o grup

Competències digitals

  • Gestionar, recopilar i emmagatzemar dades digitals

Competències personals

  • Treballar eficientment
  • Demostrar disposició per aprendre
  • Liderar altres
  • Adoptar un enfocament proactiu
  • Col·laborar en equips i xarxes

Grups professionals de l'ocupació

Professionals científics/ques i intel·lectuals

Professionals de negocis i administració

Professionals de l'administració

Analistes de gestió i organització

Vols conèixer la demanda d'aquesta ocupació al mercat?

Contractes i persones demandants en el darrer any al Barcelonès

Analistes de gestió i organització

2.264

Nombre de contractes al Barcelonès

71,46%

Percentatge Contractes Catalunya

3,95% Variació Interanual Contractes Barcelonès

91,25%

Contractes indefinits sobre total de contractes al Barcelonès

5,48%

Contractes a temps parcial

1,03% Índex de rotació

122

Mitjana Demandants Barcelonès

40%

Variació Interanual Demandants Barcelonès

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

El mercat per aquest perfil està contractant:

Contractes al Barcelonès el darrer any per sexe i edat

Contractes segons sexe al Barcelonès

Professionals de negocis i administració

45%

55%

Homes
Dones

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

Contractes segons grups d’edat

Professionals de negocis i administració

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

Quines vacants es publiquen en la família professional?

Vacants publicades per família professional i tipologia de contracte al Barcelonès en el darrer any.

Professionals de l'administració

Ocupació Vacants Contractes permanents

Font de dades: Dades generades a partir de l`anàlisi de dades de Lightcast i l'Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya.

Quina experiència es demana a les vacants? Quins sectors busquen aquesta ocupació?

Analistes de gestió i organització

Sense experiència
8%
Menys d'1 any
50%
Entre 1 i 2 anys
6%
Entre 2 i 4 anys
15%
Entre 4 i 8 anys
6%
Més de 8 anys
15%
Activitats professionals, científiques i tècniques
37%
Activitats administratives i serveis auxiliars
21%
Informació i comunicacions
18%
Indústries manufactureres
6%
Comerç a l'engròs i al detall; reparació de vehicles de motor i motocicletes
5%
Altres
13%

Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.

Les vacants que es publiquen són per a treballar a:

Vacants publicades en l'ocupació per comarques

Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.