Cataleg D ocupacions capçalera

Ruta de navegació

Catàleg d’ocupacions

Ocupacions

Editor/a de cinema i televisió

Últimes dades disponibles: desembre 2024 (inclou dades acumulades dels últims 12 mesos)

Altres denominacions:
Editor/a Editor/a de cinema Editor/a de cinema i vídeo Editor/a de pel·lícules Editor/a de televisió i cinema Editor/a de vídeo Editor/a de vídeo i cinema

Els/les editors/res de vídeo i cinema s'encarreguen del muntatge i el tall de les imatges en brut per convertir-les en un material lògic i estèticament agradable per a pel·lícules, sèries de televisió o usos domèstics. Reorganitzen les escenes que s'han filmat i decideixen quins efectes especials són necessaris. Els/les editors/res de vídeo i cinema treballen estretament amb els/les editors/res de so i els/les directors/res de música.

Tasques

Les tasques inclouen -
(a) Seleccionar escriptors, estudiar guions per determinar la interpretació artística i instruir els/les actors/actrius sobre els mètodes d'actuació;
(b) Dirigir tots els aspectes de les produccions dramàtiques a l'escenari, la televisió, la ràdio o el cinema, inclosa la tria d'actors i les decisions finals sobre vestuari, dissenys de decorats, efectes sonors o d'il·luminació;
(c) Planificar, organitzar i controlar les diferents etapes i la programació implicada en la producció de presentacions, pel·lícules, programes de televisió i ràdio;
(d) Contractar i supervisar tot el personal tècnic, i determinar el tractament, l'abast i la programació de la producció;
(e) Mantenir arxius de producció i negociar drets d'autor;
(f) Crear, planificar, escriure guions per enregistraments, gravacions en vídeo i edició de programes;
(g) Supervisar la disposició dels escenaris, l'atrezzo i els equips d'il·luminació i so.

Coneixements

  • Tècniques audiovisuals i producció de mitjans de comunicació
  • Ús de l'ordinador
  • Desenvolupament i anàlisi de programari i aplicacions
  • Programes i qualificacions interdisciplinaris que involucren tecnologies de la informació i la comunicació (tics)

Competències tècniques

  • Crear dissenys o actuacions artístiques
  • Supervisar un equip o grup
  • Col·laborar i coordinar
  • Organitzar, planificar i programar el treball i les activitats
  • Operar equips audiovisuals

Competències digitals

  • Utilitzar eines digitals per al processament de so i imatges
  • Gestionar, recopilar i emmagatzemar dades digitals
  • Crear mostres visuals i decoracions
  • Utilitzar eines digitals per a la col·laboració i la productivitat
  • Navegar, buscar i filtrar dades digitals

Competències personals

  • Treballar eficientment
  • Liderar altres
  • Col·laborar en equips i xarxes
  • Donar suport als altres

Grups professionals de l'ocupació

Professionals científics/ques i intel·lectuals

Professionals de l'educació

Altres professionals de l'ensenyament

Especialistes en mètodes d'educació

Vols conèixer la demanda d'aquesta ocupació al mercat?

Contractes i persones demandants en el darrer any al Barcelonès

Especialistes en mètodes d'educació

2.437

Nombre de contractes al Barcelonès

87,41%

Percentatge Contractes Catalunya

15,12% Variació Interanual Contractes Barcelonès

10,50%

Contractes indefinits sobre total de contractes al Barcelonès

1,68%

Contractes a temps parcial

1,76% Índex de rotació

579

Mitjana Demandants Barcelonès

7%

Variació Interanual Demandants Barcelonès

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

El mercat per aquest perfil està contractant:

Contractes al Barcelonès el darrer any per sexe i edat

Contractes segons sexe al Barcelonès

Professionals de l'educació

38%

62%

Homes
Dones

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

Contractes segons grups d’edat

Professionals de l'educació

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

Quines vacants es publiquen en la família professional?

Vacants publicades per família professional i tipologia de contracte al Barcelonès en el darrer any.

Altres professionals de l'ensenyament

Ocupació Vacants Contractes permanents

Font de dades: Dades generades a partir de l`anàlisi de dades de Lightcast i l'Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya.

Quina experiència es demana a les vacants? Quins sectors busquen aquesta ocupació?

Especialistes en mètodes d'educació

Sense experiència
10%
Menys d'1 any
33%
Entre 1 i 2 anys
11%
Entre 2 i 4 anys
16%
Entre 4 i 8 anys
11%
Més de 8 anys
19%
Activitats professionals, científiques i tècniques
45%
Educació
16%
Informació i comunicacions
9%
Activitats artístiques, recreatives i d'entreteniment
9%
Activitats administratives i serveis auxiliars
7%
Altres
14%

Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.

Les vacants que es publiquen són per a treballar a:

Vacants publicades en l'ocupació per comarques

Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.