Cataleg D ocupacions capçalera

Ruta de navegació

Catàleg d’ocupacions

Ocupacions

Mestre/a d'educació primaria

Últimes dades disponibles: març 2025 (inclou dades acumulades dels últims 12 mesos)

Altres denominacions:
Educador/a d'escola primària Educador/a en educació primària Educador/a en escola primària Mestre/a d'educació primària Mestre/a d'escola elemental Mestre/a de música d'escola primària Mestre/a en educació primària Mestre/a en una escola primària Professional de l'educació primària

Els/les mestres d'educació primària instrueixen els alumnes de primària. Desenvolupen plans de lliçons d'acord amb els objectius del pla d'estudis per a la varietat d'assignatures que imparteixen, incloent-hi matemàtiques, llengües, ciències naturals i música. Fan un seguiment del desenvolupament dels aprenentatges dels alumnes i avaluen els seus coneixements i habilitats en les matèries impartides a través de proves. Construeixen el contingut del curs a partir del coneixement dels alumnes sobre aprenentatges anteriors i els animen a aprofundir en la comprensió de les matèries que els interessen. Utilitzen recursos de classe i mètodes d'ensenyament per crear un entorn d'aprenentatge inspirador. Els/les mestres d'educació primària també contribueixen a esdeveniments escolars i es comuniquen amb les famílies i el personal administratiu.

Tasques

Les tasques inclouen -
(a) Preparar plans de lliçons diaris i a llarg termini d'acord amb les directrius del currículum;
(b) Instruir els infants individualment i en grups, utilitzant diversos mètodes i materials d'ensenyament (per exemple, ordinadors, llibres, jocs), adaptant-se a les necessitats variables dels infants;
(c) Mantenir la disciplina i bons hàbits de treball a l'aula;
(d) Planificar i fer activitats amb els infants com ara activitats esportives, concerts i excursions;
(e) Assignar i puntuar treballs i deures de classe;
(f) Preparar, administrar i puntuar proves i tasques per avaluar el progrés dels infants;
(g) Observar i avaluar el rendiment i el comportament dels infants;
(h) Supervisar els infants durant les classes i en altres moments del dia escolar, incloent-hi el pati durant els descansos;
(i) Participar en reunions de personal i altres sessions, i parlar amb altres mestres sobre qüestions educatives;
(j) Preparar i assistir a reunions amb les famílies per parlar del progrés i els problemes dels infants.

Coneixements

  • Música i arts escèniques
  • Ciències de l'educació
  • Formació de mestres sense especialització en matèries
  • Psicologia
  • Medicina

Competències tècniques

  • Ensenyar matèries acadèmiques o vocacionals
  • Ensenyar i formar
  • Planificar esdeveniments i programes
  • Cuidar de nens
  • Monitoritzar i avaluar el rendiment de les persones

Competències digitals

  • Utilitzar eines digitals per a la col·laboració i la productivitat

Competències personals

  • Col·laborar en equips i xarxes
  • Liderar altres
  • Demostrar disposició per aprendre
  • Adoptar un enfocament proactiu
  • Donar suport als altres

Grups professionals de l'ocupació

Professionals científics/ques i intel·lectuals

Professionals de l'educació

Professors/es d'educació primària i infantil

Professors/es d'educació primària

Vols conèixer la contractació d'aquesta ocupació al mercat?

Contractes i persones demandants en el darrer any al Barcelonès

Professors/es d'educació primària

2.061

Nombre de contractes al Barcelonès

40,76%

Percentatge Contractes Catalunya

2,08% Variació Interanual Contractes Barcelonès

20,57%

Contractes indefinits sobre total de contractes al Barcelonès

30,52%

Contractes a temps parcial

1,60% Índex de rotació

277

Mitjana Demandants Barcelonès

-1%

Variació Interanual Demandants Barcelonès

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

El mercat per aquest perfil està contractant:

Contractes al Barcelonès el darrer any per sexe i edat

Contractes segons sexe al Barcelonès

Professionals de l'educació

37%

63%

Homes
Dones

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

Contractes segons grups d’edat

Professionals de l'educació

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

Quines vacants es publiquen en la família professional?

Vacants publicades per família professional i tipologia de contracte al Barcelonès en el darrer any.

Professors/es d'educació primària i infantil

Ocupació Vacants Contractes permanents

Font de dades: Dades generades a partir de l`anàlisi de dades de Lightcast i l'Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya.

Quina experiència es demana a les vacants? Quins sectors busquen aquesta ocupació?

Professors/es d'educació primària

Sense experiència
10%
Menys d'1 any
45%
Entre 1 i 2 anys
10%
Entre 2 i 4 anys
35%
Entre 4 i 8 anys
0%
Més de 8 anys
0%
Educació
43%
Activitats administratives i serveis auxiliars
12%
Informació i comunicacions
10%
Activitats sanitàries i de serveis socials
7%
Activitats professionals, científiques i tècniques
5%
Altres
23%

Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.

Les vacants que es publiquen són per a treballar a:

Vacants publicades en l'ocupació per comarques

Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.