Cataleg D ocupacions capçalera

Ruta de navegació

Catàleg d’ocupacions

Ocupacions

Mestre/a d'educació infantil

Últimes dades disponibles: desembre 2024 (inclou dades acumulades dels últims 12 mesos)

Altres denominacions:
Mestre/a d'acollida Mestre/a d'escola bressol Mestre/a d'escola infantil Mestre/a de llar d'infants Mestre/a de preescolar

Els/les mestres d'educació infantil instrueixen els estudiants, principalment infants petits, en matèries bàsiques i jocs creatius amb l'objectiu de desenvolupar les seves habilitats socials i intel·lectuals d'una manera informal per preparar-los per a futurs aprenentatges formals. Elaboren plans de lliçons, possiblement d'acord amb un currículum fix, per a tota una classe o grups més reduïts i examinen els estudiants sobre el contingut. Aquests plans de lliçons, basats en assignatures bàsiques, poden incloure la instrucció del reconeixement de números, lletres i colors, dies de la setmana, classificació d'animals i vehicles de transport, etc. Els/les mestres d'educació infantil també supervisen els alumnes fora de l'aula al recinte escolar i hi fan complir les normes de comportament.

Tasques

Les tasques inclouen -
(a) Planificar i organitzar activitats individuals i en grup dissenyades per facilitar el desenvolupament de les habilitats motrius, cooperatives i socials, la confiança i la comprensió dels infants;
(b) Promoure el desenvolupament del llenguatge a través de contes, jocs de rol, cançons, rimes i converses i discussions informals;
(c) Liderar els infants en activitats que ofereixen oportunitats per a l'expressió creativa a través dels mitjans de l'art, el teatre, la música i la forma física;
(d) Observar els infants per avaluar-ne el progrés i detectar-hi signes de problemes de desenvolupament, emocionals o de salut;
(e) Observar i avaluar les necessitats nutricionals, de benestar i seguretat dels estudiants i identificar factors que puguin impedir el progrés dels estudiants;
(f) Supervisar les activitats dels infants per garantir la seva seguretat i resoldre conflictes;
(g) Guiar i ajudar els infants en el desenvolupament d'hàbits d'alimentació, vestimenta i higiene adequats;
(h) Discutir el progrés o els problemes dels infants amb les famílies i altres membres del personal i identificar les accions adequades i les derivacions a altres serveis;
(i) Establir i mantenir relacions col·laboratives amb altres proveïdors de serveis que treballen amb infants petits.

Coneixements

  • Ciències de l'educació
  • Sanejament comunitari
  • Formació de mestres sense especialització en matèries
  • Cura infantil i serveis juvenils
  • Infermeria i obstetrícia

Competències tècniques

  • Ensenyar i formar
  • Cuidar de nens
  • Ensenyar matèries acadèmiques o vocacionals
  • Monitoritzar i avaluar el rendiment de les persones
  • Planificar esdeveniments i programes

Competències digitals

No s'han trobat competències o coneixements de l'ocupació. Només es mostren competències i coneixements d'una ocupació si són rellevants i sol·licitats per les empreses a les seves ofertes.

Competències personals

  • Demostrar disposició per aprendre
  • Liderar altres
  • Col·laborar en equips i xarxes
  • Donar suport als altres
  • Gestionar problemes

Grups professionals de l'ocupació

Professionals científics/ques i intel·lectuals

Professionals de l'educació

Professors/es d'educació primària i infantil

Educadors/es d'educació infantil

Altres ocupacions del grup professional

Vols conèixer la demanda d'aquesta ocupació al mercat?

Contractes i persones demandants en el darrer any al Barcelonès

Educadors/es d'educació infantil

2.613

Nombre de contractes al Barcelonès

24,70%

Percentatge Contractes Catalunya

-7,57% Variació Interanual Contractes Barcelonès

24,26%

Contractes indefinits sobre total de contractes al Barcelonès

35,46%

Contractes a temps parcial

1,55% Índex de rotació

356

Mitjana Demandants Barcelonès

0%

Variació Interanual Demandants Barcelonès

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

El mercat per aquest perfil està contractant:

Contractes al Barcelonès el darrer any per sexe i edat

Contractes segons sexe al Barcelonès

Professionals de l'educació

38%

62%

Homes
Dones

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

Contractes segons grups d’edat

Professionals de l'educació

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

Quines vacants es publiquen en la família professional?

Vacants publicades per família professional i tipologia de contracte al Barcelonès en el darrer any.

Professors/es d'educació primària i infantil

Ocupació Vacants Contractes permanents

Font de dades: Dades generades a partir de l`anàlisi de dades de Lightcast i l'Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya.

Quina experiència es demana a les vacants? Quins sectors busquen aquesta ocupació?

Educadors/es d'educació infantil

Sense experiència
21%
Menys d'1 any
25%
Entre 1 i 2 anys
25%
Entre 2 i 4 anys
14%
Entre 4 i 8 anys
3%
Més de 8 anys
12%
Educació
60%
Activitats sanitàries i de serveis socials
12%
Activitats professionals, científiques i tècniques
7%
Activitats administratives i serveis auxiliars
4%
Indústries manufactureres
4%
Altres
13%

Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.

Les vacants que es publiquen són per a treballar a:

Vacants publicades en l'ocupació per comarques

Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.