Cataleg D ocupacions capçalera

Ruta de navegació

Catàleg d’ocupacions

Ocupacions

Gerent/a de departament d'administració

Últimes dades disponibles: desembre 2024 (inclou dades acumulades dels últims 12 mesos)

Altres denominacions:
Administrador/a general d'oficina Coordinador/a d'oficina Gestor/a administratiu/iva Gestor/a d'oficina Gestor/a de serveis administratius Supervisor/a administratiu/iva

Els/les gestor/res d'oficina supervisen les tasques administratives que els treballadors/res han de fer en diversos tipus d'organitzacions o associacions. Duen a terme una microgestió i mantenen una visió detallada dels processos administratius, com ara el control de la correspondència, el disseny de sistemes de classificació, la revisió i l'aprovació de les sol·licituds de subministraments, i l'assignació i el seguiment de les funcions administratives. Informen els/les gestor/res dins del mateix departament o els/les gestor/res generals de les empreses, segons la seva grandària.

Tasques

Les tasques inclouen -
(a) Coordinar, assignar i revisar el treball dels/les empleats/ades dedicats/ades a les tasques següents: processament de textos, manteniment i arxiu de registres, operació de telèfons i centrals; entrada de dades, autoedició i altres activitats que impliquin habilitats generals d'oficina i administratives;
(b) Establir horaris i procediments de treball i coordinar les activitats amb altres unitats de treball o departaments;
(c) Resoldre problemes relacionats amb el treball i preparar i presentar informes de progrés i d'altres;
(d) Formar i instruir els/les empleats/ades en les seves tasques, procediments de seguretat i polítiques de l'empresa, o organitzar la formació necessària;
(e) Avaluar el rendiment laboral dels/les empleats/ades i la conformitat amb les normatives, i recomanar les accions apropiades del personal;
(f) Ajudar en la contractació, les entrevistes i la selecció de personal.

Coneixements

  • Ús de l'ordinador
  • Gestió i administració
  • Dret
  • Comptabilitat i impostos
  • Finances, banca i assegurances

Competències tècniques

  • Realitzar tasques administratives i de secretariat generals
  • Gestionar pressupostos o finances
  • Comprar béns o serveis
  • Identificar oportunitats
  • Gestionar la informació

Competències digitals

  • Utilitzar eines digitals per a la col·laboració i la productivitat
  • Configurar sistemes informàtics
  • Analitzar i avaluar informació i dades

Competències personals

  • Donar suport als altres
  • Treballar eficientment
  • Liderar altres
  • Col·laborar en equips i xarxes
  • Comunicar

Grups professionals de l'ocupació

Tècnics/ques i professionals de nivell mitjà

Professionals associats/ades de negocis i administració

Secretaris/àries administratius/ves i especialitzats/ades

Supervisors/es d'oficina

Vols conèixer la demanda d'aquesta ocupació al mercat?

Contractes i persones demandants en el darrer any al Barcelonès

Supervisors/es d'oficina

106

Nombre de contractes al Barcelonès

70,20%

Percentatge Contractes Catalunya

55,88% Variació Interanual Contractes Barcelonès

33,96%

Contractes indefinits sobre total de contractes al Barcelonès

13,21%

Contractes a temps parcial

2,00% Índex de rotació

7

Mitjana Demandants Barcelonès

12%

Variació Interanual Demandants Barcelonès

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

El mercat per aquest perfil està contractant:

Contractes al Barcelonès el darrer any per sexe i edat

Contractes segons sexe al Barcelonès

Professionals associats/ades de negocis i administració

61%

39%

Homes
Dones

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

Contractes segons grups d’edat

Professionals associats/ades de negocis i administració

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

Quines vacants es publiquen en la família professional?

Vacants publicades per família professional i tipologia de contracte al Barcelonès en el darrer any.

Secretaris/àries administratius/ves i especialitzats/ades

Ocupació Vacants Contractes permanents

Font de dades: Dades generades a partir de l`anàlisi de dades de Lightcast i l'Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya.

Quina experiència es demana a les vacants? Quins sectors busquen aquesta ocupació?

Supervisors/es d'oficina

Sense experiència
7%
Menys d'1 any
40%
Entre 1 i 2 anys
10%
Entre 2 i 4 anys
26%
Entre 4 i 8 anys
4%
Més de 8 anys
13%
Activitats administratives i serveis auxiliars
32%
Activitats professionals, científiques i tècniques
16%
Informació i comunicacions
10%
Indústries manufactureres
9%
Altres serveis
7%
Altres
26%

Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.

Les vacants que es publiquen són per a treballar a:

Vacants publicades en l'ocupació per comarques

Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.