Cataleg D ocupacions capçalera

Ruta de navegació

Catàleg d’ocupacions

Ocupacions

Gerent/a de màrqueting digital

Últimes dades disponibles: desembre 2024 (inclou dades acumulades dels últims 12 mesos)

Altres denominacions:
Especialista en màrqueting digital Especialista en màrqueting web Especialista en xarxes socials Professional en màrqueting i comunicació digital Tècnic/a de màrqueting digital

Els/les gestors/res de màrqueting digital són responsables de l'elaboració de l'estratègia de màrqueting digital de l'empresa amb l'objectiu de millorar el reconeixement de la marca i la notorietat de la marca, en línia amb la missió i la visió de l'empresa. Supervisen l'execució de les estratègies de màrqueting i comunicació digital que impliquen l'ús de xarxes socials, màrqueting per correu electrònic, automatització del màrqueting, optimització de motors de cerca, esdeveniments en línia i publicitat en línia a través de metodologies basades en dades i mitjançant el mesurament i el seguiment dels kpis de màrqueting digital per tal d'implementar ràpidament un pla d'acció correctiu. Gestionen i interpreten les dades dels competidors i dels consumidors i fan investigacions sobre les condicions del mercat.

Tasques

Les tasques inclouen -
(a) Planificar i organitzar programes especials de vendes i màrqueting basats en els registres de vendes i les avaluacions del mercat;
(b) Determinar llistes de preus, descomptes i condicions de lliurament, pressupostos de promoció de vendes, mètodes de venda, incentius especials i campanyes;
(c) Establir i dirigir procediments operatius i administratius relacionats amb les activitats de vendes i màrqueting;
(d) Liderar i gestionar les activitats del personal de vendes i màrqueting;
(e) Planificar i dirigir les operacions diàries;
(f) Establir i gestionar pressupostos i controlar les despeses per garantir l'ús eficient dels recursos;
(g) Supervisar la selecció, la formació i el rendiment del personal;
(h) Representar l'empresa o l'organització en convencions de vendes i màrqueting, fires comercials i altres fòrums.

Coneixements

  • Màrqueting i publicitat
  • Gestió i administració
  • Disseny i administració de bases de dades i xarxes
  • Tècniques audiovisuals i producció de mitjans de comunicació
  • Ús de l'ordinador

Competències tècniques

  • Desenvolupar plans financers, empresarials o de màrqueting
  • Promoure productes, serveis o programes
  • Planificar esdeveniments i programes
  • Supervisar un equip o grup
  • Promoure, vendre i comprar

Competències digitals

  • Utilitzar eines digitals per a la col·laboració i la productivitat
  • Gestionar, recopilar i emmagatzemar dades digitals
  • Navegar, buscar i filtrar dades digitals

Competències personals

  • Processar informació, idees i conceptes
  • Liderar altres
  • Pensar de manera creativa i innovadora

Grups professionals de l'ocupació

Directors/es i gerents

Directors/es administratius/ves i comercials

Directors/es de vendes, màrqueting i desenvolupament

Directors/es de vendes i màrqueting

Vols conèixer la demanda d'aquesta ocupació al mercat?

Contractes i persones demandants en el darrer any al Barcelonès

Directors/es de vendes i màrqueting

1.454

Nombre de contractes al Barcelonès

55,99%

Percentatge Contractes Catalunya

-3,84% Variació Interanual Contractes Barcelonès

95,19%

Contractes indefinits sobre total de contractes al Barcelonès

5,85%

Contractes a temps parcial

1,03% Índex de rotació

2.016

Mitjana Demandants Barcelonès

12%

Variació Interanual Demandants Barcelonès

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

El mercat per aquest perfil està contractant:

Contractes al Barcelonès el darrer any per sexe i edat

Contractes segons sexe al Barcelonès

Directors/es administratius/ves i comercials

56%

44%

Homes
Dones

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

Contractes segons grups d’edat

Directors/es administratius/ves i comercials

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

Quines vacants es publiquen en la família professional?

Vacants publicades per família professional i tipologia de contracte al Barcelonès en el darrer any.

Directors/es de vendes, màrqueting i desenvolupament

Ocupació Vacants Contractes permanents

Font de dades: Dades generades a partir de l`anàlisi de dades de Lightcast i l'Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya.

Quina experiència es demana a les vacants? Quins sectors busquen aquesta ocupació?

Directors/es de vendes i màrqueting

Sense experiència
7%
Menys d'1 any
44%
Entre 1 i 2 anys
6%
Entre 2 i 4 anys
19%
Entre 4 i 8 anys
8%
Més de 8 anys
16%
Comerç a l'engròs i al detall; reparació de vehicles de motor i motocicletes
22%
Activitats professionals, científiques i tècniques
21%
Informació i comunicacions
19%
Activitats administratives i serveis auxiliars
16%
Indústries manufactureres
7%
Altres
15%

Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.

Les vacants que es publiquen són per a treballar a:

Vacants publicades en l'ocupació per comarques

Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.