Cataleg D ocupacions capçalera

Ruta de navegació

Catàleg d’ocupacions

Ocupacions

Responsable de seguiment i avaluació

Últimes dades disponibles: desembre 2024 (inclou dades acumulades dels últims 12 mesos)

Altres denominacions:
Analista d'avaluació d'impacte social Analista de seguiment i informes Avaluador/a Especialista en avaluació d'impacte social Especialista en seguiment i avaluació Gestor/a d'avaluació d'impacte Oficial/a d'm&e Oficial/a d'avaluació Oficial/a d'avaluació d'impacte econòmic Oficial/a d'investigació i avaluació Oficial/a de meil Oficial/a de mel Oficial/a de projecte mel

Els/les oficials/les de seguiment i avaluació són responsables de la conceptualització, el disseny, la implementació i el seguiment de les activitats de seguiment i avaluació de projectes, programes, polítiques, estratègies, institucions o processos, al llarg del cicle de programació pertinent. Desenvolupen mètodes i instruments de seguiment, inspecció i avaluació necessaris per recopilar i analitzar dades, i informen sobre els resultats mitjançant l'aplicació de marcs, teories, enfocaments i metodologies estructurades de seguiment i avaluació els/les oficials/les de seguiment i avaluació informen sobre la presa de decisions a través de la generació d'informes, productes o activitats d'aprenentatge i gestió del coneixement. També poden participar en activitats de desenvolupament de capacitats proporcionant formació i suport en el desenvolupament de capacitats dins de les seves organitzacions o per a clients i socis.

Tasques

(a) Coordinar i consultar amb administradors de programes i altres parts interessades per identificar les necessitats de polítiques;
(b) Revisar les polítiques i la legislació existents per identificar anomalies i disposicions obsoletes;
(c) Investigar les tendències socials, econòmiques i industrials, i les expectatives dels clients respecte als programes i serveis oferts;
(d) Formular i analitzar opcions de polítiques, preparar documents informatius i recomanacions per a canvis de polítiques, i assessorar sobre les opcions preferides;
(e) Avaluar els impactes, les implicacions financeres, les interaccions amb altres programes i la viabilitat política i administrativa de les polítiques;
(f) Fer avaluacions dels riscos i les amenaces i desenvolupar-hi respostes;
(g) Revisar les operacions i els programes per garantir la coherència amb les polítiques de l'organització.

Coneixements

  • Disseny i administració de bases de dades i xarxes
  • Desenvolupament i anàlisi de programari i aplicacions
  • Economia
  • Gestió i administració
  • Filosofia i ètica

Competències tècniques

  • Planificar esdeveniments i programes
  • Gestionar la informació
  • Realitzar investigacions acadèmiques o de mercat
  • Desenvolupar relacions professionals o xarxes
  • Desenvolupar polítiques i procediments operatius

Competències digitals

  • Gestionar, recopilar i emmagatzemar dades digitals
  • Analitzar i avaluar informació i dades

Competències personals

  • Treballar eficientment
  • Planificar i organitzar
  • Seguir un codi ètic de conducta
  • Comunicar

Grups professionals de l'ocupació

Professionals científics/ques i intel·lectuals

Professionals de negocis i administració

Professionals de l'administració

Especialistes en polítiques de l'administració

Vols conèixer la demanda d'aquesta ocupació al mercat?

Contractes i persones demandants en el darrer any al Barcelonès

Especialistes en polítiques de l'administració

1.242

Nombre de contractes al Barcelonès

50,88%

Percentatge Contractes Catalunya

-17,86% Variació Interanual Contractes Barcelonès

74,73%

Contractes indefinits sobre total de contractes al Barcelonès

12,80%

Contractes a temps parcial

1,09% Índex de rotació

263

Mitjana Demandants Barcelonès

10%

Variació Interanual Demandants Barcelonès

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

El mercat per aquest perfil està contractant:

Contractes al Barcelonès el darrer any per sexe i edat

Contractes segons sexe al Barcelonès

Professionals de negocis i administració

45%

55%

Homes
Dones

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

Contractes segons grups d’edat

Professionals de negocis i administració

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

Quines vacants es publiquen en la família professional?

Vacants publicades per família professional i tipologia de contracte al Barcelonès en el darrer any.

Professionals de l'administració

Ocupació Vacants Contractes permanents

Font de dades: Dades generades a partir de l`anàlisi de dades de Lightcast i l'Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya.

Quina experiència es demana a les vacants? Quins sectors busquen aquesta ocupació?

Especialistes en polítiques de l'administració

Sense experiència
10%
Menys d'1 any
22%
Entre 1 i 2 anys
15%
Entre 2 i 4 anys
31%
Entre 4 i 8 anys
5%
Més de 8 anys
17%
Activitats administratives i serveis auxiliars
34%
Activitats professionals, científiques i tècniques
18%
Administració pública, Defensa i Seguretat Social obligatòria
13%
Educació
9%
Informació i comunicacions
6%
Altres
20%

Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.

Les vacants que es publiquen són per a treballar a:

Vacants publicades en l'ocupació per comarques

Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.