Cataleg D ocupacions capçalera

Ruta de navegació

Catàleg d’ocupacions

Ocupacions

Docent d'escola d'idiomes

Últimes dades disponibles: juny 2025 (inclou dades acumulades dels últims 12 mesos)

Altres denominacions:
Conferenciant/a d'escola d'idiomes Docent d'escola d'idiomes Educador/a d'escola d'idiomes Instructor/a d'escola d'idiomes Instructor/a en escola d'idiomes Practicant de tesol Professor/a d'esol Professor/a d'anglès per a parlants d'altres llengües Professor/a de tesol Professor/a en una escola d'idiomes

Els/les docents d'escola d'idiomes eduquen alumnes sense edats específiques en una llengua que no és la seva llengua materna en una escola especialitzada, no vinculada a un nivell educatiu. Se centren menys en l'aspecte acadèmic de l'ensenyament d'idiomes, a diferència dels/les professors d'idiomes a l'ensenyament secundari o superior, sinó en la teoria i la pràctica que seran més útils als seus alumnes en situacions de la vida real, ja que la majoria trien la instrucció per raons de negoci, immigració o oci. Organitzen les classes utilitzant una varietat de materials de lliçons, treballen de forma interactiva amb el grup, i avaluen el progrés individual a través de tasques i exàmens, posant èmfasi en les habilitats lingüístiques actives, com ara l'escriptura i la parla.

Tasques

Les tasques inclouen -
(a) Avaluar el nivell d'habilitat i l'abast de les dificultats lingüístiques dels/les estudiants, i establir les necessitats i els objectius d'aprenentatge dels/les estudiants;
(b) Planificar, preparar i impartir lliçons i tallers per a grups i individuals amb un contingut i un ritme d'aprenentatge adaptats a les capacitats i necessitats dels/les estudiants;
(c) Dissenyar i produir materials didàctics i adaptar els materials existents;
(d) Avaluar el progrés dels/les estudiants;
(e) Ajudar els/les estudiants en entorns de classe on es donen matèries en una llengua diferent de la llengua materna dels/les estudiants;
(f) Proporcionar assistència a altres docents dissenyant programes d'ensenyament especials per a estudiants que encara aprenen la llengua principal d'instrucció;
(g) Assignar i corregir treballs, i preparar i corregir exàmens;
(h) Avaluar, registrar i informar sobre el progrés dels/les estudiants.

Coneixements

  • Literatura i lingüística
  • Ciències de l'educació
  • Gestió i administració
  • Formació de mestres sense especialització en matèries
  • Formació de mestres amb especialització en matèries

Competències tècniques

  • Ensenyar matèries acadèmiques o vocacionals
  • Ensenyar i formar
  • Entrenar i tutoritzar
  • Monitoritzar i avaluar el rendiment de les persones
  • Desenvolupar relacions professionals o xarxes

Competències digitals

  • Utilitzar eines digitals per a la col·laboració i la productivitat

Competències personals

  • Donar suport als altres
  • Demostrar disposició per aprendre
  • Col·laborar en equips i xarxes
  • Liderar altres
  • Treballar eficientment

Grups professionals de l'ocupació

Personal de suport administratiu

Empleats/ades generals i d'oficina

Operadors/es de teclat

Auxiliars d'entrada de dades

Altres ocupacions del grup professional

Vols conèixer la contractació d'aquesta ocupació al mercat?

Contractes i persones demandants en el darrer any al Barcelonès

Auxiliars d'entrada de dades

1.848

Nombre de contractes al Barcelonès

38,01%

Percentatge Contractes Catalunya

-13,56% Variació Interanual Contractes Barcelonès

72,94%

Contractes indefinits sobre total de contractes al Barcelonès

41,50%

Contractes a temps parcial

1,22% Índex de rotació

567

Mitjana Demandants Barcelonès

8%

Variació Interanual Demandants Barcelonès

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

El mercat per aquest perfil està contractant:

Contractes al Barcelonès el darrer any per sexe i edat

Contractes segons sexe al Barcelonès

Empleats/ades generals i d'oficina

37%

63%

Homes
Dones

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

Contractes segons grups d’edat

Empleats/ades generals i d'oficina

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

Quines vacants es publiquen en la família professional?

Vacants publicades per família professional i tipologia de contracte al Barcelonès en el darrer any.

Operadors/es de teclat

Ocupació Vacants Contractes permanents

Font de dades: Dades generades a partir de l`anàlisi de dades de Lightcast i l'Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya.

Quina experiència es demana a les vacants? Quins sectors busquen aquesta ocupació?

Auxiliars d'entrada de dades

Sense experiència
7%
Menys d'1 any
68%
Entre 1 i 2 anys
9%
Entre 2 i 4 anys
11%
Entre 4 i 8 anys
2%
Més de 8 anys
3%
Educació
29%
Construcció
16%
Informació i comunicacions
10%
Activitats administratives i serveis auxiliars
8%
Activitats professionals, científiques i tècniques
8%
Altres
29%

Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.

Les vacants que es publiquen són per a treballar a:

Vacants publicades en l'ocupació per comarques

Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.