Cataleg D ocupacions capçalera

Ruta de navegació

Catàleg d’ocupacions

Ocupacions

Coordinador/a de necessitats educatives especials

Últimes dades disponibles: juny 2025 (inclou dades acumulades dels últims 12 mesos)

Altres denominacions:
Coordinador/a nes Coordinador/a d'educació especial Coordinador/a d'educació inclusiva Coordinador/a de necessitats educatives especials Director/a nes Director/a de necessitats educatives especials Oficial nes Oficial d'educació especial Oficial de necessitats educatives especials

Els/les coordinadors/res de necessitats educatives especials supervisen els programes i les activitats que proporcionen suport educatiu a infants amb diverses discapacitats. S'asseguren d'estar al dia dels últims avenços en el camp de la recerca de les necessitats especials amb l'objectiu de facilitar els processos d'educació especial necessaris per maximitzar el creixement i el potencial d'aprenentatge dels estudiants amb necessitats d'aprenentatge especials, i assessoren el director d'educació especial sobre aquests desenvolupaments i noves propostes de programes.

Tasques

Les tasques inclouen -
(a) Investigar els desenvolupaments actuals en currículums, mètodes d'ensenyament i altres pràctiques educatives, i assessorar sobre els canvis necessaris i les possibles millores;
(b) Avaluar i assessorar sobre el contingut dels cursos i els mètodes d'examen;
(c) Investigar els materials didàctics audiovisuals i d'altres i assessorar, planificar i organitzar la seva introducció en els centres educatius;
(d) Documentar les matèries i els cursos desenvolupats, i avaluar els nous cursos;
(e) Proporcionar desenvolupament professional continu, formació i serveis de consultoria als docents;
(f) Organitzar i impartir tallers i conferències per formar els docents en nous programes i mètodes;
(g) Desenvolupar l'estructura, el contingut i els objectius de nous cursos i programes educatius;
(h) Visitar les escoles periòdicament i reunir-se amb el personal administratiu i docent sobre qüestions relacionades amb els currículums, els mètodes d'ensenyament, l'equipament i altres qüestions;
(i) Visitar les aules per observar les tècniques d'ensenyament i avaluar el rendiment dels docents i els resultats escolars obtinguts;
(j) Preparar informes i fer recomanacions a les autoritats educatives sobre possibles canvis i millores en els currículums, els mètodes d'ensenyament i altres qüestions.

Coneixements

  • Gestió i administració
  • Ús de l'ordinador
  • Ciències de l'educació
  • Formació de mestres sense especialització en matèries
  • Atenció a la gent gran i adults discapacitats

Competències tècniques

  • Planificar esdeveniments i programes
  • Organitzar, planificar i programar el treball i les activitats
  • Monitoritzar els desenvolupaments en l'àrea d'expertesa
  • Acompanyar i donar la benvinguda a les persones
  • Desenvolupar relacions professionals o xarxes

Competències digitals

  • Utilitzar eines digitals per a la col·laboració i la productivitat

Competències personals

  • Col·laborar en equips i xarxes
  • Donar suport als altres
  • Comunicar

Grups professionals de l'ocupació

Personal de suport administratiu

Empleats/ades generals i d'oficina

Operadors/es de teclat

Mecanògrafs/fes i operadors/es de processament de textos

Altres ocupacions del grup professional

Vols conèixer la contractació d'aquesta ocupació al mercat?

Contractes i persones demandants en el darrer any al Barcelonès

Mecanògrafs/fes i operadors/es de processament de textos

407

Nombre de contractes al Barcelonès

34,26%

Percentatge Contractes Catalunya

-28,47% Variació Interanual Contractes Barcelonès

68,06%

Contractes indefinits sobre total de contractes al Barcelonès

33,17%

Contractes a temps parcial

1,13% Índex de rotació

364

Mitjana Demandants Barcelonès

12%

Variació Interanual Demandants Barcelonès

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

El mercat per aquest perfil està contractant:

Contractes al Barcelonès el darrer any per sexe i edat

Contractes segons sexe al Barcelonès

Empleats/ades generals i d'oficina

37%

63%

Homes
Dones

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

Contractes segons grups d’edat

Empleats/ades generals i d'oficina

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

Quines vacants es publiquen en la família professional?

Vacants publicades per família professional i tipologia de contracte al Barcelonès en el darrer any.

Operadors/es de teclat

Ocupació Vacants Contractes permanents

Font de dades: Dades generades a partir de l`anàlisi de dades de Lightcast i l'Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya.

Quina experiència es demana a les vacants? Quins sectors busquen aquesta ocupació?

Mecanògrafs/fes i operadors/es de processament de textos

Sense experiència
20%
Menys d'1 any
60%
Entre 1 i 2 anys
0%
Entre 2 i 4 anys
4%
Entre 4 i 8 anys
0%
Més de 8 anys
16%
Educació
50%
Indústries manufactureres
28%
Activitats professionals, científiques i tècniques
22%
0%
0%
0%

Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.

Les vacants que es publiquen són per a treballar a:

Vacants publicades en l'ocupació per comarques

Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.