Catàleg d'ocupacions - Treball
Cataleg D ocupacions capçalera
Ruta de navegació
Catàleg d’ocupacions
Ocupacions
Especialista en tecnologia assistencial
Assessor/a de suport a la discapacitat en tecnologies de la informació Assessor/a tecnològic/a educatiu/va Avaluador/a de tecnologia assistencial Facilitador/a de tecnologia assistencial Tecnòleg/loga de necessitats especials Tecnòleg/loga educatiu/va Tecnòleg/loga educatiu/va assistencial Tècnic/a en tecnologia assistencial
Els/les tecnòlegs/logues assistencials treballen per millorar l'accés a l'aprenentatge o millorar la independència i la participació de les persones amb discapacitat. Ho fan a través del suport a l'aprenent/a i al personal amb activitats com avaluacions, formació i orientació. Els/les tecnòlegs/logues assistencials tenen una bona comprensió de les necessitats dels aprenents/tes i un ampli coneixement tecnològic rellevant per a l'aprenentatge, la vida o el context laboral. La funció requereix coneixements de maquinari i programari de tecnologia assistencial com ara text a veu, predicció, dictat, eines d'accés a la visió i físiques.
Tasques
En aquests casos, les tasques realitzades inclourien -
(a) Avaluar el nivell d'habilitat dels/les estudiants i determinar les necessitats d'aprenentatge;
(b) Planificar, preparar i impartir programes d'estudi, lliçons i tallers per a estudiants individuals i grups;
(c) Preparar i presentar material sobre la teoria de l'àrea d'estudi;
(d) Instruir i demostrar aspectes pràctics de l'àrea d'estudi;
(e) Assignar exercicis i treballs rellevants per al nivell d'habilitat, interessos i aptitud dels/les estudiants;
(f) Avaluar els/les estudiants i oferir consells, crítiques i encoratjament;
(g) Revisar els plans d'estudis, el contingut del curs, els materials del curs i els mètodes d'ensenyament;
(h) Preparar els/les estudiants per a exàmens i avaluacions;
(i) Aconsellar els/les estudiants sobre qüestions educatives, com la selecció de cursos i programes, la programació de classes, l'adaptació escolar, l'absentisme, els hàbits d'estudi i la planificació de la carrera;
(j) Aconsellar els/les estudiants per ajudar-los a entendre i superar problemes personals, socials o de comportament que afectin la seva educació;
(k) Preparar els/les estudiants per a experiències educatives posteriors encoratjant-los a explorar oportunitats d'aprenentatge i a perseverar amb tasques desafiadores.
Coneixements
- Ús de l'ordinador
- Gestió i administració
- Desenvolupament i anàlisi de programari i aplicacions
- Atenció a la gent gran i adults discapacitats
- Ciències de l'educació
Competències tècniques
- Planificar esdeveniments i programes
- Desenvolupar solucions
- Monitoritzar i avaluar el rendiment de les persones
- Monitoritzar els desenvolupaments en l'àrea d'expertesa
- Col·laborar i coordinar
Competències digitals
- Utilitzar eines digitals per a la col·laboració i la productivitat
Competències personals
- Donar suport als altres
- Col·laborar en equips i xarxes
- Liderar altres
- Comunicar
- Processar informació, idees i conceptes
Grups professionals de l'ocupació
Professionals científics/ques i intel·lectuals
Professionals de l'educació
Altres professionals de l'ensenyament
Professionals de l'ensenyament no classificats/ades en cap altre lloc
Altres ocupacions del grup professional
Vols conèixer la demanda d'aquesta ocupació al mercat?
Contractes i persones demandants en el darrer any al Barcelonès
Professionals de l'ensenyament no classificats/ades en cap altre lloc
3.959
Nombre de contractes al Barcelonès
43,21%
Percentatge Contractes Catalunya
-3,63% Variació Interanual Contractes Barcelonès
59,47%
Contractes indefinits sobre total de contractes al Barcelonès
38,12%
Contractes a temps parcial
1,25% Índex de rotació
246
Mitjana Demandants Barcelonès
0%
Variació Interanual Demandants Barcelonès
Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya
El mercat per aquest perfil està contractant:
Contractes al Barcelonès el darrer any per sexe i edat
Contractes segons sexe al Barcelonès
Professionals de l'educació
38%
62%
Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya
Contractes segons grups d’edat
Professionals de l'educació
Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya
Quines vacants es publiquen en la família professional?
Vacants publicades per família professional i tipologia de contracte al Barcelonès en el darrer any.
Altres professionals de l'ensenyament
Ocupació | Vacants | Contractes permanents |
---|
Font de dades: Dades generades a partir de l`anàlisi de dades de Lightcast i l'Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya.
Quina experiència es demana a les vacants? Quins sectors busquen aquesta ocupació?
Professionals de l'ensenyament no classificats/ades en cap altre lloc
Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.
Les vacants que es publiquen són per a treballar a:
Vacants publicades en l'ocupació per comarques
Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.
Ocupacions que comparteixen coneixements i competències
Aquest servei utilitza la classificació ESCO de la Comissió Europea