Cataleg D ocupacions capçalera

Ruta de navegació

Catàleg d’ocupacions

Ocupacions

Arquitecte/a d'aprenentage electrònic

Últimes dades disponibles: desembre 2024 (inclou dades acumulades dels últims 12 mesos)

Altres denominacions:
Arquitecte/a d'aprenentatge a distància Arquitecte/a d'e-learning Desenvolupador/a d'e-learning Dissenyador/a d'aprenentatge a distància Dissenyador/a d'e-learning Especialista en aprenentatge a distància Especialista en e-learning Expert/a en aprenentatge a distància Expert/a en e-learning

Els/les arquitectes d'e-learning estableixen objectius i procediments per a l'aplicació de tecnologies d'aprenentatge dins d'una organització i la creació d'una infraestructura que suporti aquests objectius i procediments. Revisen el pla d'estudis dels cursos i verifiquen la capacitat d'impartició en línia, assessorant canvis en el pla d'estudis per adaptar-lo a l'oferta en línia.

Tasques

En aquests casos, les tasques realitzades inclourien -
(a) Avaluar el nivell d'habilitat dels/les estudiants i determinar les necessitats d'aprenentatge;
(b) Planificar, preparar i impartir programes d'estudi, lliçons i tallers per a estudiants individuals i grups;
(c) Preparar i presentar material sobre la teoria de l'àrea d'estudi;
(d) Instruir i demostrar aspectes pràctics de l'àrea d'estudi;
(e) Assignar exercicis i treballs rellevants per al nivell d'habilitat, interessos i aptitud dels/les estudiants;
(f) Avaluar els/les estudiants i oferir consells, crítiques i encoratjament;
(g) Revisar els plans d'estudis, el contingut del curs, els materials del curs i els mètodes d'ensenyament;
(h) Preparar els/les estudiants per a exàmens i avaluacions;
(i) Aconsellar els/les estudiants sobre qüestions educatives, com la selecció de cursos i programes, la programació de classes, l'adaptació escolar, l'absentisme, els hàbits d'estudi i la planificació de la carrera;
(j) Aconsellar els/les estudiants per ajudar-los a entendre i superar problemes personals, socials o de comportament que afectin la seva educació;
(k) Preparar els/les estudiants per a experiències educatives posteriors encoratjant-los a explorar oportunitats d'aprenentatge i a perseverar amb tasques desafiadores.

Coneixements

  • Disseny i administració de bases de dades i xarxes
  • Gestió i administració
  • Ciències de l'educació
  • Ús de l'ordinador
  • Desenvolupament i anàlisi de programari i aplicacions

Competències tècniques

  • Desenvolupar solucions
  • Desenvolupar programes educatius
  • Monitoritzar i avaluar el rendiment de les persones
  • Aconsellar i consultar
  • Dirigir, supervisar i coordinar projectes

Competències digitals

  • Utilitzar eines digitals per a la col·laboració i la productivitat
  • Dissenyar sistemes o aplicacions tic

Competències personals

  • Col·laborar en equips i xarxes
  • Liderar altres
  • Donar suport als altres
  • Processar informació, idees i conceptes

Grups professionals de l'ocupació

Tècnics/ques i professionals de nivell mitjà

Professionals associats/ades de negocis i administració

Professionals associats/ades en reglamentació governamental

Oficials/es de llicències governamentals

Vols conèixer la demanda d'aquesta ocupació al mercat?

Contractes i persones demandants en el darrer any al Barcelonès

Oficials/es de llicències governamentals

3.959

Nombre de contractes al Barcelonès

43,21%

Percentatge Contractes Catalunya

-3,63% Variació Interanual Contractes Barcelonès

59,47%

Contractes indefinits sobre total de contractes al Barcelonès

38,12%

Contractes a temps parcial

1,25% Índex de rotació

246

Mitjana Demandants Barcelonès

0%

Variació Interanual Demandants Barcelonès

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

El mercat per aquest perfil està contractant:

Contractes al Barcelonès el darrer any per sexe i edat

Contractes segons sexe al Barcelonès

Professionals associats/ades de negocis i administració

38%

62%

Homes
Dones

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

Contractes segons grups d’edat

Professionals associats/ades de negocis i administració

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

Quines vacants es publiquen en la família professional?

Vacants publicades per família professional i tipologia de contracte al Barcelonès en el darrer any.

Professionals associats/ades en reglamentació governamental

Ocupació Vacants Contractes permanents

Font de dades: Dades generades a partir de l`anàlisi de dades de Lightcast i l'Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya.

Quina experiència es demana a les vacants? Quins sectors busquen aquesta ocupació?

Oficials/es de llicències governamentals

Sense experiència
32%
Menys d'1 any
31%
Entre 1 i 2 anys
10%
Entre 2 i 4 anys
17%
Entre 4 i 8 anys
3%
Més de 8 anys
7%
Educació
29%
Activitats professionals, científiques i tècniques
18%
Activitats administratives i serveis auxiliars
12%
Informació i comunicacions
10%
Subministrament d'energia elèctrica, gas, vapor i aire condicionat
8%
Altres
23%

Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.

Les vacants que es publiquen són per a treballar a:

Vacants publicades en l'ocupació per comarques

Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.