Catàleg d'ocupacions - Treball
Cataleg D ocupacions capçalera
Ruta de navegació
Catàleg d’ocupacions
Ocupacions
Especialista en publicitat
Assessor/a en publicitat Conseller en publicitat Consultor/a en publicitat Especialista en marca Especialista en màrqueting estratègic Especialista en publicitat Especialista en publicitat i promoció Estratega en publicitat Gerent/a de comptes publicitaris
Els/les especialistes en publicitat assessoren empreses i organitzacions sobre el desenvolupament de les seves estratègies publicitàries i sobre temes relacionats amb la publicitat que cobreixen un enfocament estratègic més general. Combinen coneixements de màrqueting, pressupostos i psicologia amb una ment creativa per desenvolupar campanyes publicitàries. Proposen alternatives als clients que promocionen les seves organitzacions, productes o projectes.
Tasques
Les tasques inclouen -
(a) Planificar, desenvolupar i organitzar polítiques i campanyes publicitàries per donar suport als objectius de vendes;
(b) Assessorar directors/res i clients/tes sobre estratègies i campanyes per arribar als mercats objectiu, crear consciència del consumidor i promoure eficaçment els atributs de béns i serveis;
(c) Escriure textos publicitaris i guions multimèdia, i organitzar la producció televisiva i cinematogràfica i la col·locació multimèdia;
(d) Recopilar i analitzar dades sobre els patrons i les preferències dels consumidors;
(e) Interpretar i predir tendències actuals i futures del consumidor;
(f) Investigar la demanda potencial i les característiques del mercat per a nous béns i serveis;
(g) Donar suport al creixement i desenvolupament empresarial a través de la preparació i l'execució d'objectius, polítiques i programes de màrqueting;
(h) Encarregar i dur a terme investigacions de mercat per identificar oportunitats de mercat per a béns i serveis nous i existents;
(i) Assessorar sobre tots els elements de màrqueting, com ara la gamma de productes, preus, publicitat i promoció de vendes, canals de venda i distribució.
Coneixements
- Màrqueting i publicitat
- Tècniques audiovisuals i producció de mitjans de comunicació
- Dret
Competències tècniques
- Desenvolupar plans financers, empresarials o de màrqueting
- Realitzar investigacions acadèmiques o de mercat
- Planificar esdeveniments i programes
- Comunicar-se amb companys i clients
- Monitoritzar els desenvolupaments en l'àrea d'expertesa
Competències digitals
- Utilitzar eines digitals per a la col·laboració i la productivitat
Competències personals
- Donar suport als altres
- Treballar eficientment
- Processar informació, idees i conceptes
- Comunicar
- Col·laborar en equips i xarxes
Grups professionals de l'ocupació
Professionals científics/ques i intel·lectuals
Professionals de negocis i administració
Professionals de vendes, màrqueting i relacions públiques
Professionals de la publicitat i el màrqueting
Altres ocupacions del grup professional
Vols conèixer la demanda d'aquesta ocupació al mercat?
Contractes i persones demandants en el darrer any al Barcelonès
Professionals de la publicitat i el màrqueting
3.710
Nombre de contractes al Barcelonès
69,72%
Percentatge Contractes Catalunya
-,48% Variació Interanual Contractes Barcelonès
79,41%
Contractes indefinits sobre total de contractes al Barcelonès
10,27%
Contractes a temps parcial
1,08% Índex de rotació
1.708
Mitjana Demandants Barcelonès
22%
Variació Interanual Demandants Barcelonès
Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya
El mercat per aquest perfil està contractant:
Contractes al Barcelonès el darrer any per sexe i edat
Contractes segons sexe al Barcelonès
Professionals de negocis i administració
45%
55%
Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya
Contractes segons grups d’edat
Professionals de negocis i administració
Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya
Quines vacants es publiquen en la família professional?
Vacants publicades per família professional i tipologia de contracte al Barcelonès en el darrer any.
Professionals de vendes, màrqueting i relacions públiques
Ocupació | Vacants | Contractes permanents |
---|
Font de dades: Dades generades a partir de l`anàlisi de dades de Lightcast i l'Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya.
Quina experiència es demana a les vacants? Quins sectors busquen aquesta ocupació?
Professionals de la publicitat i el màrqueting
Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.
Les vacants que es publiquen són per a treballar a:
Vacants publicades en l'ocupació per comarques
Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.
Ocupacions que comparteixen coneixements i competències
Aquest servei utilitza la classificació ESCO de la Comissió Europea