Cataleg D ocupacions capçalera

Ruta de navegació

Catàleg d’ocupacions

Ocupacions

Redactor/a d'anuncis publicitaris

Últimes dades disponibles: desembre 2024 (inclou dades acumulades dels últims 12 mesos)

Altres denominacions:
Artista de textos creatius Consultor/a de redacció publicitària Consultor/a de textos creatius Copista creatiu/iva Copywriter Copywriter publicitari/ària Creatiu/iva basat/da en textos Estratega de publicitat Estratega de textos Expert/a en màrqueting de continguts Redactor/a comercial Redactor/a d'eslògans Redactor/a de continguts Redactor/a de continuïtat Redactor/a de publicitat Redactor/a de textos Redactor/a de textos publicitaris Redactor/a de textos web

Els/les copywriters publicitaris/àries són responsables del disseny escrit o verbal dels anuncis i la publicitat. Escriuen eslògans, lemes i treballen estretament amb els/les artistes publicitaris/àries.

Tasques

Les tasques inclouen -
(a) Planificar, desenvolupar i organitzar polítiques i campanyes publicitàries per donar suport als objectius de vendes;
(b) Assessorar directors/res i clients/tes sobre estratègies i campanyes per arribar als mercats objectiu, crear consciència del consumidor i promoure eficaçment els atributs de béns i serveis;
(c) Escriure textos publicitaris i guions multimèdia, i organitzar la producció televisiva i cinematogràfica i la col·locació multimèdia;
(d) Recopilar i analitzar dades sobre els patrons i les preferències dels consumidors;
(e) Interpretar i predir tendències actuals i futures del consumidor;
(f) Investigar la demanda potencial i les característiques del mercat per a nous béns i serveis;
(g) Donar suport al creixement i desenvolupament empresarial a través de la preparació i l'execució d'objectius, polítiques i programes de màrqueting;
(h) Encarregar i dur a terme investigacions de mercat per identificar oportunitats de mercat per a béns i serveis nous i existents;
(i) Assessorar sobre tots els elements de màrqueting, com ara la gamma de productes, preus, publicitat i promoció de vendes, canals de venda i distribució.

Coneixements

  • Màrqueting i publicitat
  • Venda a l'engròs i al detall
  • Tècniques audiovisuals i producció de mitjans de comunicació
  • Ús de l'ordinador
  • Dret

Competències tècniques

  • Desenvolupar plans financers, empresarials o de màrqueting
  • Crear dissenys o actuacions artístiques
  • Comunicar-se amb companys i clients
  • Realitzar investigacions acadèmiques o de mercat
  • Planificar esdeveniments i programes

Competències digitals

  • Utilitzar eines digitals per a la col·laboració i la productivitat
  • Utilitzar programari de processament de textos, publicació i presentació
  • Navegar, buscar i filtrar dades digitals
  • Crear mostres visuals i decoracions

Competències personals

  • Demostrar disposició per aprendre
  • Treballar eficientment
  • Col·laborar en equips i xarxes
  • Comunicar
  • Pensar de manera creativa i innovadora

Grups professionals de l'ocupació

Professionals científics/ques i intel·lectuals

Professionals de negocis i administració

Professionals de vendes, màrqueting i relacions públiques

Professionals de la publicitat i el màrqueting

Vols conèixer la demanda d'aquesta ocupació al mercat?

Contractes i persones demandants en el darrer any al Barcelonès

Professionals de la publicitat i el màrqueting

3.710

Nombre de contractes al Barcelonès

69,72%

Percentatge Contractes Catalunya

-,48% Variació Interanual Contractes Barcelonès

79,41%

Contractes indefinits sobre total de contractes al Barcelonès

10,27%

Contractes a temps parcial

1,08% Índex de rotació

1.708

Mitjana Demandants Barcelonès

22%

Variació Interanual Demandants Barcelonès

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

El mercat per aquest perfil està contractant:

Contractes al Barcelonès el darrer any per sexe i edat

Contractes segons sexe al Barcelonès

Professionals de negocis i administració

45%

55%

Homes
Dones

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

Contractes segons grups d’edat

Professionals de negocis i administració

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

Quines vacants es publiquen en la família professional?

Vacants publicades per família professional i tipologia de contracte al Barcelonès en el darrer any.

Professionals de vendes, màrqueting i relacions públiques

Ocupació Vacants Contractes permanents

Font de dades: Dades generades a partir de l`anàlisi de dades de Lightcast i l'Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya.

Quina experiència es demana a les vacants? Quins sectors busquen aquesta ocupació?

Professionals de la publicitat i el màrqueting

Sense experiència
6%
Menys d'1 any
59%
Entre 1 i 2 anys
6%
Entre 2 i 4 anys
11%
Entre 4 i 8 anys
3%
Més de 8 anys
15%
Activitats professionals, científiques i tècniques
30%
Informació i comunicacions
24%
Activitats administratives i serveis auxiliars
17%
Comerç a l'engròs i al detall; reparació de vehicles de motor i motocicletes
9%
Indústries manufactureres
6%
Altres
14%

Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.

Les vacants que es publiquen són per a treballar a:

Vacants publicades en l'ocupació per comarques

Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.