Cataleg D ocupacions capçalera

Ruta de navegació

Catàleg d’ocupacions

Ocupacions

Consultor/a de màrqueting

Últimes dades disponibles: desembre 2024 (inclou dades acumulades dels últims 12 mesos)

Altres denominacions:
Analista de màrqueting Assessor/a de màrqueting Conseller/a de màrqueting Consultor/a de vendes i màrqueting Consultor/a estratègic/a de màrqueting Especialista en màrqueting Estratega de màrqueting digital Expert/a en màrqueting de transport aeri Planificador/a de campanyes de màrqueting

Els/les consultors/res de màrqueting assessoren les empreses en el desenvolupament d'estratègies de màrqueting per a finalitats específiques. Poden assessorar i desenvolupar estratègies per a l'entrada d'una marca al mercat, per rellançar un producte, per introduir un producte nou o per posicionar una imatge comercial. Duen a terme estudis previs de la posició de l'empresa i la percepció dels clients a fi de definir l'enfocament de màrqueting.

Tasques

Les tasques inclouen -
(a) Planificar, desenvolupar i organitzar polítiques i campanyes publicitàries per donar suport als objectius de vendes;
(b) Assessorar directors/res i clients/tes sobre estratègies i campanyes per arribar als mercats objectiu, crear consciència del consumidor i promoure eficaçment els atributs de béns i serveis;
(c) Escriure textos publicitaris i guions multimèdia, i organitzar la producció televisiva i cinematogràfica i la col·locació multimèdia;
(d) Recopilar i analitzar dades sobre els patrons i les preferències dels consumidors;
(e) Interpretar i predir tendències actuals i futures del consumidor;
(f) Investigar la demanda potencial i les característiques del mercat per a nous béns i serveis;
(g) Donar suport al creixement i desenvolupament empresarial a través de la preparació i l'execució d'objectius, polítiques i programes de màrqueting;
(h) Encarregar i dur a terme investigacions de mercat per identificar oportunitats de mercat per a béns i serveis nous i existents;
(i) Assessorar sobre tots els elements de màrqueting, com ara la gamma de productes, preus, publicitat i promoció de vendes, canals de venda i distribució.

Coneixements

  • Màrqueting i publicitat
  • Gestió i administració
  • Venda a l'engròs i al detall
  • Habilitats laborals
  • Ús de l'ordinador

Competències tècniques

  • Desenvolupar plans financers, empresarials o de màrqueting
  • Identificar oportunitats
  • Comunicar-se amb companys i clients
  • Crear dissenys o actuacions artístiques
  • Analitzar operacions empresarials

Competències digitals

  • Utilitzar eines digitals per a la col·laboració i la productivitat
  • Navegar, buscar i filtrar dades digitals
  • Analitzar i avaluar informació i dades

Competències personals

  • Adoptar un enfocament proactiu
  • Processar informació, idees i conceptes
  • Pensar de manera creativa i innovadora

Grups professionals de l'ocupació

Professionals científics/ques i intel·lectuals

Professionals de negocis i administració

Professionals de vendes, màrqueting i relacions públiques

Professionals de la publicitat i el màrqueting

Vols conèixer la demanda d'aquesta ocupació al mercat?

Contractes i persones demandants en el darrer any al Barcelonès

Professionals de la publicitat i el màrqueting

3.710

Nombre de contractes al Barcelonès

69,72%

Percentatge Contractes Catalunya

-,48% Variació Interanual Contractes Barcelonès

79,41%

Contractes indefinits sobre total de contractes al Barcelonès

10,27%

Contractes a temps parcial

1,08% Índex de rotació

1.708

Mitjana Demandants Barcelonès

22%

Variació Interanual Demandants Barcelonès

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

El mercat per aquest perfil està contractant:

Contractes al Barcelonès el darrer any per sexe i edat

Contractes segons sexe al Barcelonès

Professionals de negocis i administració

45%

55%

Homes
Dones

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

Contractes segons grups d’edat

Professionals de negocis i administració

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

Quines vacants es publiquen en la família professional?

Vacants publicades per família professional i tipologia de contracte al Barcelonès en el darrer any.

Professionals de vendes, màrqueting i relacions públiques

Ocupació Vacants Contractes permanents

Font de dades: Dades generades a partir de l`anàlisi de dades de Lightcast i l'Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya.

Quina experiència es demana a les vacants? Quins sectors busquen aquesta ocupació?

Professionals de la publicitat i el màrqueting

Sense experiència
6%
Menys d'1 any
59%
Entre 1 i 2 anys
6%
Entre 2 i 4 anys
11%
Entre 4 i 8 anys
3%
Més de 8 anys
15%
Actividades profesionales, científicas y técnicas
30%
Información y comunicaciones
24%
Actividades administrativas y servicios auxiliares
17%
Comercio al por mayor y al por menor; reparación de vehículos de motor y motocicletas
9%
Industria manufacturera
6%
Otros
14%

Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.

Les vacants que es publiquen són per a treballar a:

Vacants publicades en l'ocupació per comarques

Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.